Erfaring med Ubuntu/linux = ingen, nada, keine !
Erfter install. af nyeste Ubuntu i weekenden, kan jeg ikke finde ud af at opsætte mit wlan.
Jeg kan sagtens "se" wlan, men da jeg bruger en fast ip (har netværk med nabo'er) er dhcp ikke en mulighed. Min router er sat til kun at accp. kendte mac-addr.
Pr. default er roaming slået til, hvis jeg slår denne fra, kan jeg komme til at sætte ip,sub,gateway. Sammesteds kan jeg indtaste navnet på min router, i dette tilfælde "default"
Netværket er ganske primitivt opbygget.
Ip-addr. ligge i range 192.168.1.180 til 189
Gateway er .185 / sub 255.255.255.0
Men ellers en problemløs install. af Ubuntu, alt ser ud til at virke, så lidt hjælp til netværk så jeg kan komme på inde fra Ubuntu, og derfra lære videre. Det er ret træls at skulle boote Bill's software for at læse hjælpefora op
Mange hilsner
Photo
Wlan og tildeling af fast IP, hjælp ønskes :-)
-
- Geografisk sted: Vesterbro
Re: Wlan og tildeling af fast IP, hjælp ønskes :-)
Hej og velkommen til,
gider du åbne terminalen og skrive iwconfig og tryk enter. Kopier teksten og smid den herind. Du lukker terminalen ved at skrive exit og trykke enter.
PS:
Hvis du ser beskeden "no wireless extensions" har du sikkert ikke den rigtige driver.
hvis du ikke ser dit Acess Point' MAC adresse har du ingen forbindelse til AP'et.
Lad os se på det!
gider du åbne terminalen og skrive iwconfig og tryk enter. Kopier teksten og smid den herind. Du lukker terminalen ved at skrive exit og trykke enter.
PS:
Hvis du ser beskeden "no wireless extensions" har du sikkert ikke den rigtige driver.
hvis du ikke ser dit Acess Point' MAC adresse har du ingen forbindelse til AP'et.
Lad os se på det!
Ubuntu 12.10:
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Lexmark 305S: Printer/Scanner
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X
Dell XPS M1530
Video: nVidia (GeForce 8400M GS/driver nVidia)
Trådløst kort: Intel 3945ABG
Ubuntu 13.04
Vision Notebook NB569 - (købt uden OS)
Video: ATI Radeon HD5650
Trådløst kort: Atheros AR928X