Ubuntu Software, som er afløseren for SoftwareCentret, oplyser ikke om manglende afhængigheder, men går simpelthen i stå uden at oplyse om grunden. Hvis du også oplever det med en deb fil, så kør:
Ofte vil den slet ikke installere deb pakker uanset om er mangler afhængiheder eller ej, kun 1 gang har det lykkes for mig. For at løse det har jeg enten brugt det gamle softwarecenter (som stadig kan installeres) eller gdebi. Det ser for mig heller ikke ud til at det nye softeware har registeret apt link som dette: gdebi
Klaus Rasmussen skrev:Nogle gange går det for stærkt:
Ubuntu Software, som er afløseren for SoftwareCentret, oplyser ikke om manglende afhængigheder, men går simpelthen i stå uden at oplyse om grunden. Hvis du også oplever det med en deb fil, så kør:
Det er i øvrigt altid en god ide at tjekke releases notes ud for bugs og workarounds før du opgraderer / laver en clean install.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Det er i øvrigt altid en god ide at tjekke releases notes ud for bugs og workarounds før du opgraderer / laver en clean install.
/Lars
Jeg syndes ikke jeg kan man ikke kan installere .deb pakker, på den liste.
Der har været en bug om at når en *deb pakke installeres med Ubuntu Software, så installeres afhængigheder ikke. Anbefalingen / workaround var at bruge Synaptic i stedet.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo skrev:Ofte vil den slet ikke installere deb pakker uanset om er mangler afhængiheder eller ej, kun 1 gang har det lykkes for mig. For at løse det har jeg enten brugt det gamle softwarecenter (som stadig kan installeres) eller gdebi. Det ser for mig heller ikke ud til at det nye softeware har registeret apt link som dette: gdebi
Kan man også hente den gamle udgave af 'Oprettelse af startdisk'. Og i givet fald hvordan?
Jeg forstår stadig ikke helt hvad det er du prøver at sige. Men den opdatering du henviser til er vist stadig kun på proposed så det er kun tester der kan nyde glæde af det. Det kan selvfølgelig også være fortrøstende at der er en løsning på vej.
Det jeg forsøger at sige er, at det er en kendt fejl ... og at den er ved at blive rettet....
Derudover:
En positiv ting er, at hvis man under installationen opretter mere end et drev (f.eks. /data) så er det ikke længere root der får ejerskabet af det ... det gør den bruger der installerer computeren ... og DET var på tide gg