Jeg har arbejdet med den i en time, og er allerede pænt overrasket over dens funktionalitet.
Start med at hente browseren her:
https://brave.com/
Den kommer som et tar.gz-arkiv, som du skal udpakke. Jeg udpakkede filerne i min hjemmemappe og afvikler Brave derfra.
Når du har startet browseren skal du ind i menuen til højre, øverst, som i Chrome, og aktivere bookmark-linjen, det gør det lettere at arbejde med bogmærker.
På bookmark-linjen kan du, som i Chrome, højereklikke på dine bogmærker for at redigere dem.
Brave er, på min 20/2 forbindelse, rigtig hurtig og husker helt pænt, hvor du har været (sidste faner) når du starter den igen.
Brave bygger på Chromium browseren, og lover reklamefri browsing:
Brave's browser, still in early development, speeds up web pages by stripping out not just ads but also other page elements that track online behavior and web elements used to deliver ads. By removing advertisements and trackers, Braves browser will speed up page loading considerably. It loads pages 2x to 4x faster than other smart phone browsers & up to 2x faster than other browsers for personal computers.
Prøv den, du vil ikke blive skuffet.
Edit:
Når du har flere faner åbne samtidig, så prøv at holde musemarkøren hen over en inaktiv fane. Dette vil give dig et "page priview" af den inaktive side. Dette er en funktion, jeg ikke har set i en browser tidligere. Firefox, Chrome, Opera og Chromium har ikke denne smarte funktion. Det er rart at kunne svæve over en fane med facebook for at se, hvad det var siden meldte om. I like it.
/Jimmy