dr.dk video streaming

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
dalum

dr.dk video streaming

Indlæg af dalum »

Hej

Er der nogen som har fundet en opsætning, hvor de kan ser programmer fra dr.dk? Jeg har prøvet forskellige plugins, og hvad jeg ellers har kunne finde. Under 7.10 brugte jeg MediaPlayerConnectivity, men det fungere ikke på firefox 3 beta. Det vil være fedt, hvis der var en måde, så man kunne se det direkte fra dr tv playeren ude at skulle kopier url's og spiller dem i andre programmer. Er det muligt?

Niels
sprocket
Geografisk sted: Ulsted, Nordjylland

Re: dr.dk video streaming

Indlæg af sprocket »

Hej måske er det et program som miro du leder efter. (se: http://www.getmiro.com/) Jeg ved der ligger lidt dr programmer i miro og man kan garranteret tilføje flere.
(installation: https://www.getmiro.com/download/ubuntu.php)
Linux is user-friendly- it's just picky who its friends are.
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

vlc og mozilla-plugin-vlc fungerer bedst. Dog lidt irriterende, at plugin'en blot viser sort skærm "(no video)" indtil streamen afspilles.

Savner også mediaplayerconnectivity :-(.

PS. Husk at afinstallere totem-plugin først.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50
dalum

Indlæg af dalum »

tak for svarende, det var lige præcis det med vlc plugin'et, at jeg havde tænkt på! Jeg vil også lige prøve at tjekke det der miro, det virker også ret interessant.

tak tak
toha

Indlæg af toha »

Jeg har fået dr.dk-streaming til at fungere på 8.0.4.

Gstreamer plugins(søg i Programmer) skal installeres samt som tidligere nævnt vlc-plugin i Firefox. Man behøver ikke at deaktivere nogen.

Så kører det hele.
sådanUBUNTU
Geografisk sted: Valby

Indlæg af sådanUBUNTU »

Gstreamer plugins installeres også automatisk sammen med pakken "ubuntu-restricted-extras". En pakke alle bør installere, da den desuden indeholder flash, java, lame mp3 mv.

På den måde sparer man sig selv for unødig bøvl.
Ubuntu 8.10
IBM Thinkpad R50