jeg kører med 8.04 og mangler drivere til ati .
jeg har problemer , bla. med følgende spil som , "hakker" i graffikken .
open arena - lin city ng - gl 117
jeg har været rundt og lede herinde , men ikke fundet noget der virkede ,
er der nogle der har fået nogle af disse spil til kører , på nævnte model .
jeg har hentet 8.04 , så det kan ikke være opdateringsfejl og de kørte fejlfrit på 7.10
jeg kender en der har samme model også med 8.04 , men vi er strandet samme sted.
udover dette kører alt perfekt og jeg er glad for at den endelige udgave er så meget
bedre og stabil i forhold til 8.04 beta
på forhånd tak
ati driver mangler på acer aspire 5100 (Løst)
-
- Admin
- IRC nickname: Christian_Arvai
- Geografisk sted: Holeby - Lolland
ati driver mangler på acer aspire 5100 (Løst)
Med venlig hilsen Christian
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
-
Re: ati driver mangler på acer aspire 5100
Hvilket ATI kort har du?
-
- Admin
ati radeon exprees står der i ati controllen ( ubuntu )
http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... ai/ati.png
men på en tilsvarende desktop har jeg fundet ud af at det hedder
ati mobility radeon x1300 128 mb
http://i298.photobucket.com/albums/mm26 ... ai/ati.png
men på en tilsvarende desktop har jeg fundet ud af at det hedder
ati mobility radeon x1300 128 mb
-
- Admin
vi er kommet lidt nærmere , vi fandt denne fil
ati-driver-installer-8-4-x86.x86_64.run på ati´s hjemmeside
det skulle være den der er til vores desktop , men vi tror ikke at den virker på 8.04.
jeg har installeret 7.10 igen , ( køre nu triple boot 7.10 - 8.04 - xp) , jeg hentede de 212 opdateringer der er
fra starten , derefter kørte jeg lincity ng og gl 117 , alt ok ( open arena startede ikke ) , så hentede jeg den
ati driver man finder i begrænsede drivere , derefter kørte alle spillene fint .
jeg vil nu bruge 8.04 som normalt opstartsprogram , 7.10 til spil og xp til børnenes pixelinespil .
løsningen er ok til mig , men skriv gerne herind hvis du sidder med løsningen til ati på 8.04 , der er helt
sikkert andre en mig der mangler den
ati-driver-installer-8-4-x86.x86_64.run på ati´s hjemmeside
det skulle være den der er til vores desktop , men vi tror ikke at den virker på 8.04.
jeg har installeret 7.10 igen , ( køre nu triple boot 7.10 - 8.04 - xp) , jeg hentede de 212 opdateringer der er
fra starten , derefter kørte jeg lincity ng og gl 117 , alt ok ( open arena startede ikke ) , så hentede jeg den
ati driver man finder i begrænsede drivere , derefter kørte alle spillene fint .
jeg vil nu bruge 8.04 som normalt opstartsprogram , 7.10 til spil og xp til børnenes pixelinespil .
løsningen er ok til mig , men skriv gerne herind hvis du sidder med løsningen til ati på 8.04 , der er helt
sikkert andre en mig der mangler den
-
Hvis modet ikke har forladt dig, er envy tit en god løsning når man har med besværlige ATI og Nvidia kort at gøre.
Envy kan man finde her:http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html
Envy kan man finde her:http://albertomilone.com/nvidia_scripts1.html
-
- Admin
ha ha
bare roligt jeg more mig fint , jeg syntes faktisk at det er en ok løsning med tripleboot , ( læs blær mod min egen bror) ,
men jeg vil gerne finde ud af det med driveren , da google earth hakker voldsomt i det , og jeg har hentet de terminallinier
som jeg fandt herinde , en bekendt som har brugt linux i mange år, hjælper mig herhjemme, så
hvis vi alle hjælpes ad , finder vi jo nok ud af det.
desuden havde jeg flere ati problemer , sidste forår da jeg havde vista ( det blev jeg aldrig glad for , da det var dræbende langsomt at arbejde med , selv med 3 gb ram ) , med linux har jeg i det mindste en chance for selv at få det til at virke .
bare roligt jeg more mig fint , jeg syntes faktisk at det er en ok løsning med tripleboot , ( læs blær mod min egen bror) ,
men jeg vil gerne finde ud af det med driveren , da google earth hakker voldsomt i det , og jeg har hentet de terminallinier
som jeg fandt herinde , en bekendt som har brugt linux i mange år, hjælper mig herhjemme, så
hvis vi alle hjælpes ad , finder vi jo nok ud af det.
desuden havde jeg flere ati problemer , sidste forår da jeg havde vista ( det blev jeg aldrig glad for , da det var dræbende langsomt at arbejde med , selv med 3 gb ram ) , med linux har jeg i det mindste en chance for selv at få det til at virke .