Min trådløse hovedpine (Løst)

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Jeg
Geografisk sted: Århus

Min trådløse hovedpine (Løst)

Indlæg af Jeg »

Jeg har oplevet et mystisk fænomen angående mit trådløse netværk.
Min computer nægter at forbinde til det eller overhovedet at genkende det.
Den mystiske del opstår når jeg har været på det kablede netværk og så pludselig har trådløst netværk når jeg fjerner kablet.
Det er den eneste måde, hvorpå det er lykkes mig at forbinde til det trådløse, men det ødelægger jo lidt ideén bag et trådløst netværk hvis jeg alligevel er afhængig af kablet for at forbinde til det.
Hvad kan jeg gøre?

Hvis det er af nogen interesse er mit netkort et Atheros ar242x.
Senest rettet af Jeg 29. nov 2009, 13:50, rettet i alt 1 gang.
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Wikzo
Geografisk sted: Århus N

Re: Min trådløse hovedpine

Indlæg af Wikzo »

Har før anbefalet at fjerne standard network-manager'en, og gør det igen. Jeg har kun haft dårlige oplevelser med denne, hvor Wicd ofte har virket meget bedre. Søg på Google efter denne, og når du installerer det, via Synaptic, fjernes Gnome Network-Manager automatisk. Hvem ved, måske virker det for dig.
Billede
Jeg

Indlæg af Jeg »

Jeg har allerede wicd installeret uden at den har fjernet network manager automatisk..
Jeg prøver at fjerne det hele og installere det nødvendige igen. Måske er der gået noget galt undervejs
Det er essentielt at systemimplementere en real-time ekspansionsgate i floppycontrollerchippen, så executiven ikke dead-locker BIOS'en når den looper i det handshakede interface-mode under initial diskboot!
Wikzo

Indlæg af Wikzo »

Mystisk. Synaptic tvang mig til at fjerne standarden, da jeg installerede Wicd.
Billede
Jeg

Indlæg af Jeg »

Ved nærmere eftersyn var den egentlig fjernet, men jeg har dog ikke det store held med wicd.
Jeg har prøvet både med madwifi og ndiswrapper, hvoraf ingen af dem har virket med wicd.

Jeg er frustreret - Dette er frustrerende
Wikzo

Indlæg af Wikzo »

Prøv alle driverne under "Indstillinger" og så "WPA Supplicant-driver". Wext virker ved mig.
Billede
Jeg

Indlæg af Jeg »

Jeg ved ikke om jeg nogensinde bliver klog på det her.
Jeg er trådløs lige nu, selvom wicd stadig nægter kenskab til mit kort.
Men tak for hjælpen (selvom jeg ikke er sikker på hvad der gjorde udslaget)
toha

Indlæg af toha »

Jeg ved ikke om det hjælper, men jeg har fået min trådløse til at virke ved at følge denne vejledning:

http://linuxtechie.wordpress.com/2008/0 ... ntu-hardy/

Det virker måske kun ved intel 3945 kort
Jeg

Indlæg af Jeg »

Tak for omtanken, men jeg har fundet løsningen.
Det viste sig at lspci genkendte kortet forket og den driver der som stndard blev installet derfor var forkert.
Efter at have fundet en passende driver, er det kommet til at fungere fint.