lille i bliver til stort I

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
kjld

lille i bliver til stort I

Indlæg af kjld »

LibreOffice Writer
Nedenfor en tekst kopier fra LibreOfficeWriter

Vil I være så venlige at hjælpe mig med at rette dette I til et lille bogstav?
Problemet er:
Jeg vil skrive et lille I og ikke det store, vi bruger I tiltale
Jeg kan fint skrive det lille I, men når jeg bruger mellemrumstasten ændres det lille I af sig selv til et stort bogstav.
Det sker kun når det lille I står alene, som det ses her I teksten
Jeg kan ændre dette fejlskrevne I til et lille bogstav igen ved at skrive I og derefter fortsætte med at skrive, hvorefter jeg så må gå tilbage I teksten slette det lille I, skrive det igen og og flytte curseren væk fra det lille I med piletasten hvorefter jeg kan forsætte skrivningen
På den måde kan jeg skrive fx Jeg bor i Danmark, men det er meget besværligt, at arbejde sådan.
Problemer er opstået for en måneds tid siden uden at jeg ved hvad jeg har gjort.

Når jeg skriver i på denne webside, er der ikke et problem med at skrive i som blive stående - meget forbavsende!
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: lille i bliver til stort I

Indlæg af AJenbo »

Lyder som om LibreOffice er sat til engelsk gramatisk. Er systemet sat til engelsk? Har du installeret en anden udgave af LibreOffice end den der normalt kommmer med Ubuntu?
kjld

Indlæg af kjld »

Super- mange tak
Det var rigtig besværligt og irriterede.
Jeg har rettet alt til dansk fra engelsk - så nu kan jeg igen skrive et normalt i
Klaus Rasmussen
Admin
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Indlæg af Klaus Rasmussen »

Fint du blev hjulpet. Det er dog meningen du skal sætte "fluebenet" ud for det svar der hjalp dig og ikke ud for dit eget indlæg. (Så kan den næste hurtigt finde løsningen)
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q