Problemer med Hardy efter opgradering

Her kan du få hjælp til installationen af Ubuntu.
nikil

Problemer med Hardy efter opgradering

Indlæg af nikil »

Ja, jeg tænkte mig ikke om. Jeg valgte at opgradere fra 7.10 til 8.04 via update manageren, og nu har jeg fortrudt big time.

Jeg har haft det kørende i 5 min., og nu har jeg altså skiftet over til XP indtil jeg finder en løsning. Det andet er til at få lange *bip* af.

- Alt hvad jeg åbner kører langsomt. Den er eks. en evighed om at scrolle ned på en side i firefox
- Mine plugins til firefox 3 virker ikke og det er lidt kritisk.

Og jeg har naturligvis ikke taget backup af noget som helst inden jeg begyndte (noget med at rigtige mænd tager ikke backup, de tuder)!

Er der nogen måde jeg kan få mit dejlige 7.10 tilbage uden at skulle starte forfra? (en slags gendannelse)
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Problemer med Hardy efter opgradering

Indlæg af Christian.Arvai »

inden du genindstallere kan du på om du kan bruge din 7.10 cd , til at køre live ( skridtet lige
før man kan installere) , det kan være at du kan finde nogle af dine filer .

prøv også at læser dette indlæg fra Wikzo

viewtopic.php?f=2&t=2680&p=14603#p14603
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
nikil

Indlæg af nikil »

Mange tak, det vil jeg prøve når jeg lige får overskud :)
Nu havde jeg lige få alt til at virke så fint, men jaja, et eller andet skal sommerferien jo bruges på :)

Når jeg nu geninstallere ubuntu, skal jeg så passe på min dual boot med XP? Eller finder systemet selv ud af det?
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

hvis du har duelboot og har installeret det via wubi inde i windows , kan jeg desværre ikke hjælpe .
hvis du installerede på en partition du selv lavede , kan du gå ind i diskhåndtering og slette den
partition som ubuntu ligger på og derefter installere igen.

rigtige mænd tager ikke backup, de tuder :cry: - og en der holder af familiealbummet har alt på extern eller dvd :lol:
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing