Hej den/jer der gerne vil hjælpe mig,
Jeg har brugt xp og nu vista siden jeg var 13 (er næsten 19 nu) og jeg har været en smule interreseret i Ubuntu da nogle klassekammerater bruger det. Da jeg så fandt ud af Ubuntu kom i ny version/opdatering ville jeg da prøve det:)
Det skal siges at jeg prøvede Ubuntu 7.0 et eller andet for et stykke tid siden, men gav op da jeg ikke havde tid til det. Men på bunden er jeg relativt langt væk når jeg prøver at forstå Ubuntu:(
Jeg håber jeg har placeret denne post rigtigt, men da jeg gerne ville stille flere spørgsmål valgte jeg denne del af forummet.
Short info:
Jeg har en Bærbar fra LG (serie: R400 Model:CPPKV) Som der har pre inst vista som jeg nu har installeret Ubuntu 8.x på en seperat partition.
Ved ikke hvad andre ting jeg skal skrive (som er relavante) så regner med at give informationerne når folk giver til kende hvad de har brug for at vide:)
Spørgsmål 1:
Jeg installerede Ubuntu release candidate et par dage før den rigtige version udkom. Jeg antager at Release candidaten er magen til 8.04 LTS, hvis den er fuldt opdateret. har jeg ret?
(Hvis man er nødt til at reinstallerer er jeg bange for at jeg ikke ved hvordan jeg gør det på samme partion)
Spørgsmål 2:
Mit allerstørste problem med Ubuntu er godt nok mit drillende Wlan. Det er eftersigende et Atheros 802.11 Wireless lan card. Jeg kan ikke få det til at virke, Ubuntu har installeret en driver som ikke er funktionel. Efter nogen googling kom jeg frem til at MADWIFI (tror jeg nok det hed) har de drivere jeg skal bruge, men jeg kan ikke hitte ud af at installere det.
Har googlet mig rundt på nettet og fundet forskellige måder folk har fikset dette på, f.eks Ndiswrapper(tror jeg nok) men det ser ikke ud til at fungerer for mig.
Jeg har faktisk formået at få min lyd til at forsvinde i forsøget på at lave Wlan
Spørgsmål 3:
Findes der nogle bestemt guide/forklaring på hvordan man bruger terminalen? hvis ja, hvor?
(Hvordan skriver man "stier" osv ind i terminalen?)
Jeg ved godt at det er relativt lidt information der er givet, men håber på at i kan give mig nogle måder at undersøge hvad der sidder i min bærbar og hvordan jeg får det ordnet:)
Hvis i har links til begynder informationer mv. ville jeg med glæde kigge på dem.
på forhånd tak og hilsen Martin, 112% begynder til Ubuntu
Spørgsmål relateret til brug/installation af dele til Ubuntu
-
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Spørgsmål relateret til brug/installation af dele til Ubuntu
Jeg arbejder kraftigt på spørgsmål tre! Det går ikke så pokkers stærkt lige pt., fordi jeg har en hulens masse at se til mht. flytning, men som med den tidligere Compiz-guide, skal den nok blive færdig - det er bare at væbne sig med tålmodighed..
viewtopic.php?f=11&t=2581
Spørgsmål 1 - jow, det går jeg stærkt ud fra.
viewtopic.php?f=11&t=2581
Spørgsmål 1 - jow, det går jeg stærkt ud fra.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393