Boot problemer..

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Simpe
Geografisk sted: København N

Boot problemer..

Indlæg af Simpe »

Hej alle, jeg har fået det problem at jeg ikke længere kan boote windows..

Jeg havde besluttet mig for at prøve Ubuntu i stedet for windows vista (32bit), og ville derfor oprette en ny partition til Ubuntu, så jeg kunne dual-boote.. Til dette formål ville jeg bruge Paragon Partition Manager, til dette program medfølger også en boot manager, og jeg tænkte det ville da være smart at installere den med det samme, så den var klar når Ubuntu kom på maskinen.. Det skulle jeg aldrig have gjort. Da jeg så var i gang med at oprette den nye partition, skulle jeg genstarte, og det gik også fint indtil jeg kom til Paragon Boot Manager "konsollen" hvor den ikke ville videre fra.. Den stod bare og blinkede på Win Vista, og lige meget hvor mange gange jeg trykker enter sker der ikke noget..

Efter en del søgen på nettet, gennem Ubuntus Live Cd, har jeg ikke rigtigt fundet et svar endnu, udover at Paragon nok har overskrevet min MBR, som jeg ikke har helt styr på hvad er..

Så mit spørgsmål er om der er nogen af jer der kan hjælpe mig? Jeg tænker på om man kan gøre noget fra Live Cd'en, eller et eller andet..

Håber der er nogen der kan hjælpe..

De bedste hilsner

Simon
intEx
Geografisk sted: Ebeltoft, Danmark

Re: Boot problemer..

Indlæg af intEx »

Jeg ved ikke rigtigt noget om dit konkrete problem, men hvis Paragon har overskrevet din MBR (Master Boot Record), kommer det sandsynligvis til at volde dig store problemer. Jeg mener at have hørt, at man kun kan udskifte harddisken efter sådan noget...

~ intEx
"Computers are like airconditioning systems:
-They become useless when you open Windows."
a0peter

Indlæg af a0peter »

Jeg vedhæfter lige en artikel til hvordan man fixer MBR fra en Ubuntu live cd:
http://www.arsgeek.com/?p=3340

Hvis du får lyst til at prøve igen, så lad Ubuntus egen partitions editor gøre arbejdet, jeg synes den både er bedre og nemmere.
Simpe
Geografisk sted: København N

Indlæg af Simpe »

Mange tak for hjælpen, jeg fixede problemet ved at få fat i boot-cd fra paragon selv som løste problemet på to minutter så det var super, men slut med bootloader fra paragon..

Jeg har netop lavet de nye partitioner med Gparted..

Simon