Iced tea, OpenJDK og Oracle Java

Søger du et bestemt program? Mangler du et alternativ til dit Windowsprogram? Program-spørgsmål kan stilles her.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Iced tea, OpenJDK og Oracle Java

Indlæg af Blueeyez »

Sidder og bokser lidt rundt med Iced tea, OpenJDK og Oracle Java..

Lige nu mistænker jeg dog at iced tea blot er front end af OpenJDK?
og at Oracle java er den med lukket kildekode eller hvordan?
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Re: Iced tea, OpenJDK og Oracle Java

Indlæg af Christian.Arvai »

Korrekt.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Indlæg af Blueeyez »

Hvad er så bedst?

sudo apt-get install icedtea-plugin
eller
sudo apt-get install openjdk-7-jre

Jeg antager Icedtea blot er et alternativ, da de følgende kommandoer IKKE installere det helt samme..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
zob
Redaktør
Geografisk sted: København

Indlæg af zob »

Front-end ved jeg ikke om er et særligt beskrivende udtryk. Icedtea er et browser-plugin. Du skal udelukkende bruge det hvis du har brug for at køre java applets i din browser. Det er efterhånden sjældent. Lad være med at installere det hvis ikke du har brug for det (altså icedtea). Det kan gøre din browser sårbar.

Java er næsten fuldt open source (også oracle java). Det er korrekt at der stadig er få properitære komponenter i Java. Det var komponenter som Sun, der åbnede kildekoden, ikke selv havde copyright til og derfor ikke kunne open source. Oracle java indeholder stadig disse lukkede komponenter, openjdk er fuldt open source.