...Og kunne det samme ikke gøre sig gældende for andre typer software? Eller mener du måske at photoshop meget ringe i forhold til udbuddet på linux?
Jeg mener at GIMP er meget bedre end Photoshop efter at jeg har prøvet begge dele.
Forskellen er, at jeg kun har prøvet Photoshop, men brugt meget mere tid - ja, mange år - på at lære GIMP.
De, der har brugt Photoshop i mange år, har det muligvis modsat, det skulle ikke undre mig, om de synes Photoshop er meget bedre.
Jeg interesserer mig også lidt for mad, og jeg mener, at jeg kan lave bedre mad efter frie opskrifter, end det jeg kan købe i fast food butikkerne.
Derfor vil jeg ikke betale for Mac. Donalds i troen om at det er bedre end den mad, man selv kan lave efter frie opskrifter.
I sidste ende handler det om man vil købe tingene, fordi man tror på, at andre er bedre end en selv til at lave det, eller om man vil sætte sig ind i tingene, og selv tage ansvar for det man laver.
Jeg ved godt, at man siger, at man får det, man betaler for, men kvaliteten af mad eller pc software bliver ikke nødvendigvis bedre af, at andre handler med det, og forsøger at holde opskrifterne hemmelige og gøre os afhængige...
Jeg vil lige minde os om, at der kun er en måde, at blive rig på i denne verden, og det er ved at handle.
Det viser historien os, købmænd har altid tjent penge og er blevet rige af det, andre laver.
Hvis I vil betale, så lægger jeg gerne hatten frem og tager imod.
// Henning