Amsn
-
Amsn
Når jeg feks vil installere amsn og har hentet pakken, så siger den at den ikk kan åbne pakken, fordi den ikk kunne bestemme tegnkodningen.. Hva betyder det lige og hva kan jeg gøre??
Hva med sådan noget som flash player feks, forstår ikk heæt sådan der står man skal installere det heller
Hva med sådan noget som flash player feks, forstår ikk heæt sådan der står man skal installere det heller
-
Amsn
@ Teddy:
Gør det nemt for dig selv og installer Automatix2. Dér ligger en masse af det du skal bruge og Automatix2 klarer arbejdet for dig.
Download filen, højreklik på den og installer med GDebi.
Gør det nemt for dig selv og installer Automatix2. Dér ligger en masse af det du skal bruge og Automatix2 klarer arbejdet for dig.
Download filen, højreklik på den og installer med GDebi.
Mvh. - Balder
-
Amsn
Den nyeste version af Firefox..? Er der en nyere end den, der allerede findes i Ubuntu (2.0.0.1)?
Kigger lige på det med Automatix og vender tilbage...
Hvilken Automatix downloadede du? Ubuntu 6.10 (Edgy amd64) eller Ubuntu 6.10 (Edgy 386).
Hvilken Automatix downloadede du? Ubuntu 6.10 (Edgy amd64) eller Ubuntu 6.10 (Edgy 386).
Mvh. - Balder
-
Amsn
Balder skrev:Den nyeste version af Firefox..? Er der en nyere end den, der allerede findes i Ubuntu (2.0.0.1)?
er kun ubuntu 6.06 jeg har, er den vers man kan få på cd..
Og ff vers er kun 1,5 og ville gerne have 2.0 på dansk
-
Amsn
Nå så det er 6.06!
Så er det en anden udgave af Automatix du skal have fat i. Begynd med at afinstallere den du nu har.
Terminal: sudo apt-get remove pakkenavn
(Se i Synaptic, hvad præcis Automatix hedder og skriv det i stedet for pakkenavn).
Download Ubuntu 6.06 (Dapper 386) og installer. Prøv derefter at se om ikke den nyeste Firefox ligger i Automatix.
Så er det en anden udgave af Automatix du skal have fat i. Begynd med at afinstallere den du nu har.
Terminal: sudo apt-get remove pakkenavn
(Se i Synaptic, hvad præcis Automatix hedder og skriv det i stedet for pakkenavn).
Download Ubuntu 6.06 (Dapper 386) og installer. Prøv derefter at se om ikke den nyeste Firefox ligger i Automatix.
Mvh. - Balder
-
Amsn
Prøv at gå til: System > Administration > log ind i: Softwarekilder > Tredjepart.
Se efter om der står noget i retning af: ...www.getautomatix.com/apt dapper main
Står det noget sted?
I bekræftende fald, er der flueben i afmærkningsfeltet?
Se efter om der står noget i retning af: ...www.getautomatix.com/apt dapper main
Står det noget sted?
Mvh. - Balder
-
Amsn
Balder skrev:Prøv at gå til: System > Administration > log ind i: Softwarekilder > Tredjepart.
Står det noget sted?
jep den er god nok, men er den rigtige version jeg har til den rigtige vers ubuntu
-
Amsn
Du nåede at svare mens jeg ændrede teksten, så her kommer den lige igen...
Her er en opgraderingsguide. Faktisk er der to guider. En grafisk og en i terminalen.
Her er en opgraderingsguide. Faktisk er der to guider. En grafisk og en i terminalen.
Senest rettet af Balder 1. feb 2007, 18:58, rettet i alt 2 gange.
Mvh. - Balder
-
Amsn
Balder skrev:Teddy skrev:jep den er god nok, men er den rigtige version jeg har til den rigtige vers ubuntu
Det hævder du i alle tilfælde...det er den version jeg har hentet som passer til 6.06
Hvis det stadig er Dapper vi har med at gøre, så er det Ubuntu 6.06 (Dapper 386).
ja det er den vers jeg har installeret