Dokumenter fra Windows Office 2003 til Libre
-
Re: Dokumenter fra Windows Office 2003 til Libre
Kan se at den forbindes som 'workgroup/smb' - læser dit link og skal lige ind og have fat i NAS'en.
Med venlig Hilsen
Axel
Lifebook E8420 Ubuntu 20.04 LTS 64-bit
Processor: Intel® Core™2 Duo CPU P8600 @ 2.40GHz × 2
Grafik: Mobile Intel® GM45 Express Chipset
Axel
-
Skal nu med Linux lige finde ud af at forbinde til NAS'en??
Med venlig Hilsen
Axel
Axel
-
Forsøger at tilføje et skærmbillede til denne side af opsætningen på NAs'en, men uden held - vil ikke accepterer fil typen fra printscreen??
Jeg kan dog se på NAS'en at FTP er aktiveret, men om det nok er jeg ikke klar over.
Såfremt jeg nu i første omgang flytter al min backup over på en usbpen (via en windows pc) - og så kopierer ind på min Linux pc - vil det løse problemet tror du?
Jeg kan dog se på NAS'en at FTP er aktiveret, men om det nok er jeg ikke klar over.
Såfremt jeg nu i første omgang flytter al min backup over på en usbpen (via en windows pc) - og så kopierer ind på min Linux pc - vil det løse problemet tror du?
Med venlig Hilsen
Axel
Axel
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Jeg har gravet lidt dyber, det er en fejl i NAS'ens software der får den til at crashe når en morderne klient (Samba 4 (Ubuntu siden 14.04) eller Windows8) forsøger at overføre filer hurtigt ved at efterspørge flere bider af filen samtidig.
Medion NAS'en ser i virkeligheden ud til at vare en Zyxel med ny indpakning og de har introduceret fejlen da de modificerede noget af softwaren på NAS'en (Linux og Samba 3.0.32).
Filer under 64kb vil ikke være påvirket af problemet, så det kan muligvis forklare hvorfor det ikke er alle filer du har problemer med.
En løsning er at forbinde til NAS'en via SSH og konfigurer den så den kun tillader at man henter en bid af gangen.
https://bugzilla.samba.org/show_bug.cgi?id=10584#c72
Lidt længere nede er der også en beskrivelse af hvordan man kan skifte software på ens NAS, som vil gøre det muligt at overføre filer med fuld hastighed.
Mere specefikt for din enhed:
https://bugzilla.samba.org/show_bug.cgi?id=10584#c79
Kan det passe at dette er din NAS?
http://zyxel.nas-central.org/wiki/Category:NSA-212
Medion NAS'en ser i virkeligheden ud til at vare en Zyxel med ny indpakning og de har introduceret fejlen da de modificerede noget af softwaren på NAS'en (Linux og Samba 3.0.32).
Filer under 64kb vil ikke være påvirket af problemet, så det kan muligvis forklare hvorfor det ikke er alle filer du har problemer med.
En løsning er at forbinde til NAS'en via SSH og konfigurer den så den kun tillader at man henter en bid af gangen.
https://bugzilla.samba.org/show_bug.cgi?id=10584#c72
Lidt længere nede er der også en beskrivelse af hvordan man kan skifte software på ens NAS, som vil gøre det muligt at overføre filer med fuld hastighed.
Mere specefikt for din enhed:
https://bugzilla.samba.org/show_bug.cgi?id=10584#c79
Kan det passe at dette er din NAS?
http://zyxel.nas-central.org/wiki/Category:NSA-212
-
- Admin
axelf skrev:Forsøger at tilføje et skærmbillede til denne side af opsætningen på NAs'en, men uden held - vil ikke accepterer fil typen fra printscreen??
Hvad er den eksakte fejl? Ofte er det blot et problem med at filnavnet indeholder tegn som forummet ikke kan lide.
axelf skrev:Jeg kan dog se på NAS'en at FTP er aktiveret, men om det nok er jeg ikke klar over.
Så burde du fint kunne forbinde til disken den vej. I Nautilus (Filer) på Ubuntu kan det gøres fra menuen Fil->Forbind til server...
axelf skrev:Såfremt jeg nu i første omgang flytter al min backup over på en usbpen (via en windows pc) - og så kopierer ind på min Linux pc - vil det løse problemet tror du?
Det vil ikke løse problemet med NAS'en, men det ville få dine filer korrekt over på Linux maskinen, men hvis du ikke har behov for at tilgå NAS'en yderligere i fremtiden er det vel også fint.
-
Ok - super, tak for nu. Ser på din tilbagemelding og melder tilbage når der er nyt.
Med venlig Hilsen
Axel
Axel
-
- Admin
Jeg har kigget lidt på den ændre kode fra Medion og lavet en lille rapport til Samba udviklerne. Da problemet ligger i NAS'en skal du ikke lige regne med at der kommer et "fiks" til Ubuntu, men det kan være at de kan spotte fejlen, gøre Medion opmærksom på den og så måske kan der komme en firmware opdatering fra Medion. Siden problemet også rammer Windows 8 brugere er da måske en chance for at det ville ske.
-
Hej igen.
Har læst det link som du sendte og kan se at det ikke er så lige til at løse det problem. Jeg har dog fundet en vej hvor jeg kan få mine oprindelige Office dokumenter lagt ind på min Linux. Jeg bruger simpelthen en windows pc hvor jeg via stifinder har downloaded mine dokumenter på en usb pen - med den har jeg så overført alle mine dokumenter til Linux pc.
Næste skridt bliver nu at få automatisk backup (ugentligt back up fra Linux pc til min NAS. Har i windows miljøet brugt Cobian sw - er der i Linux et som du (I?) kan anbefale?
Iøvrigt tusind tak for hjælpen - super for en som er ny i dette miljø.
Har læst det link som du sendte og kan se at det ikke er så lige til at løse det problem. Jeg har dog fundet en vej hvor jeg kan få mine oprindelige Office dokumenter lagt ind på min Linux. Jeg bruger simpelthen en windows pc hvor jeg via stifinder har downloaded mine dokumenter på en usb pen - med den har jeg så overført alle mine dokumenter til Linux pc.
Næste skridt bliver nu at få automatisk backup (ugentligt back up fra Linux pc til min NAS. Har i windows miljøet brugt Cobian sw - er der i Linux et som du (I?) kan anbefale?
Iøvrigt tusind tak for hjælpen - super for en som er ny i dette miljø.
Med venlig Hilsen
Axel
Axel
-
- Admin
Ubuntu kommer med programmet Déjà Dup (sikkerhedskopier under systemindstillinger) til backup.
-
Ok - tak.
Med venlig Hilsen
Axel
Axel
-
- Admin
- IRC nickname: ClaudiuS
- Geografisk sted: Nyborg [fyn]
Fint du blev hjulpet. Det er dog meningen du skal sætte "fluebenet" ud for det svar der hjalp dig og ikke ud for dit eget indlæg. (Så kan den næste hurtigt finde løsningen)
Med Venlig Hilsen
Klaus
Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
Klaus
Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
-
Hej Klaus.
Ok - tak for din tilbagemelding og afslutningen på et tema er jo logisk. Jeg vil forøvrigt som ny Linux bruger gerne rose alle jer som sidder og hjælper os med genvordighederne når et eller andet ikke helt lykkedes - meget er intuitivt, men efter mange år med windows er der ind imellem brug for denne backup som I giver - det er super.
Mvh
Axel
Ok - tak for din tilbagemelding og afslutningen på et tema er jo logisk. Jeg vil forøvrigt som ny Linux bruger gerne rose alle jer som sidder og hjælper os med genvordighederne når et eller andet ikke helt lykkedes - meget er intuitivt, men efter mange år med windows er der ind imellem brug for denne backup som I giver - det er super.
Mvh
Axel
Med venlig Hilsen
Axel
Axel