Hej!
Midt under opgradering til Ubuntu 8.04 crasher min bærbare (overophedet processor, tror jeg). Den var ca 4/5 inde i selve installationsprocessen, den havde altså hentet alle filer.
Når jeg nu starter op kommer følgende fejlmeddelelse: "Failed to initialize HAL". Bortset fra denne besked ser alt ved første øjekast ud til at fungere, dvs. jeg har den nye desktop (8.04). Men nogle programmer kan jeg ikke starte, det virker til at det især drejer sig om systemprogrammerne som ex 'opdateringshåndtering'. Jeg har fra terminalen forsøgt at køre 'update-manager' da jeg havde en forestilling om at programmet på en eller anden måde ville kunne tage tråden op og forsætte installationsprocessen hvor den slap. Når jeg skriver $update-manager i prompten kommer følgende meddelelse:
Traceback (most recent call last):
File "/usr/bin/update-manager", linie 32, in <module>
from UpdateManager.UpdateManager import UpdateManager
File "/usr/lib/pyton2.5/site-packages/UpdateManager/UpdateManager.py", line 61, in <module>
import dbus
ImportError: No module named dbus
$
Jeg kan dog starte visse programmer som f.eks. OpenOffice Evolution. Men jeg kan ikke etablere kontakt til internettet. (firefox går ikke igang, men opera kan godt startes, uden dog at få serverforbindelse)
Er der nogen der ved om man på en eller anden måde kan få opgraderingsprogrammet til at tage fat hvor det slap da min bærbare gik i sort? Hvis jeg har brug for at koble mig på internettet, kan jeg så etablere kontakt over terminalen?
Jeg ville være meget taknemmelig for et tip.
Min maskine HP pavilion ze4453ea (AMD Athlon XP-M)
Maskine crasher midt under opgradering til ubuntu 8.04
-
-
Re: Maskine crasher midt under opgradering til ubuntu 8.04
Da jeg forsøgte at køre pakkehåndtering kom følgende forslag op: kør 'dpkg --configure -a'.
Hvad det end betyder, så løste det mit umiddelbare problem. Bagefter reinstallerede jeg alle pakker der har med dbus at gøre. Mit trådløse netværk har dog stadig problem med at finde netværket.
Hvad det end betyder, så løste det mit umiddelbare problem. Bagefter reinstallerede jeg alle pakker der har med dbus at gøre. Mit trådløse netværk har dog stadig problem med at finde netværket.