Jøsses! Brug for lidt hjælp…
Er der nogen der ved, hvordan man deaktiverer "3 fingre berøring" på pegepladen? Jeg bruger to fingrer med naturlig scroll, men hvis man berører med 3 fingrer, begynder den at skifte mellem åbne apps (ligesom alt-tab). Dette er ganske irriterende… Nogen der ved, om eller hvordan man kan deaktiverer 3 fingre berøring, men samtidig bevare almindelig scroll med 2 fingrer?
Jeg har en Asus bærbar med 14.04.
Deaktivering af 3 x berøring på pegepladen???
-
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Deaktivering af 3 x berøring på pegepladen???
Sikkert et sted i compiz manager.
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Deaktivering af 3 x berøring på pegepladen???
Hvidemose skrev:Jøsses! Brug for lidt hjælp…
Er der nogen der ved, hvordan man deaktiverer "3 fingre berøring" på pegepladen? Jeg bruger to fingrer med naturlig scroll, men hvis man berører med 3 fingrer, begynder den at skifte mellem åbne apps (ligesom alt-tab). Dette er ganske irriterende… Nogen der ved, om eller hvordan man kan deaktiverer 3 fingre berøring, men samtidig bevare almindelig scroll med 2 fingrer?
Jeg har en Asus bærbar med 14.04.
-Mit svar er ikke et direkte svar på dit spørgsmål, men er måske en god løsning for dig.
Programmet der styrer din touchpad hedder synaptics.
Du kan disable input fra touchpaden imens du skriver:
Se: https://help.ubuntu.com/community/SynapticsTouchpad#Disabling_Touchpad_while_Typing
Funktionen findes ikke i Ubuntu 14.04 LTS ifølge web siden.
Dog kan jeg finde funktionaliteten i Xubuntu 14.04 LTS.
- Åbn XFCE indstillinger fra whisker-menuen.
- Åbn Mus-indstillingerne.
- I det første faneblad, der hedder Enheder, vælg fra Enhed: Vælg din touchpad.
- I Enheds-fanebladet er der et under-faneblad der hedder: Pegeplade, vælg det under-faneblad.
- Klik i boksen ud for Slå pegplade fra imens der tastes. Det er slået til hvis der er et ikon ud for teksten.
- Klik på Luk knappen
- Luk XFCE indstillinger.
Bruger du Unity desktoppen er der sikkert en anden, der kan hjælpe dig.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags