Jeg har et GPS/sportsur fra Garmin, som kommunikerer via protokollen ANT+
Så vidt jeg kan se, er programmet ANT-FS CLI det eneste, der virker med Ubuntu og min ur-model, Forerunner XT910. Men jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg skal installere det. Hvad skal jeg downloade og hvordan skal jeg køre installationen? Skal jeg først installere Python?
Igen: mange tak på forhånd for hjælpen!
Installation af ANT-FS Command Line Interface
-
- Geografisk sted: Bruxelles, Belgien
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Installation af ANT-FS Command Line Interface
CityTop skrev:Jeg har et GPS/sportsur fra Garmin, som kommunikerer via protokollen ANT+
Så vidt jeg kan se, er programmet ANT-FS CLI det eneste, der virker med Ubuntu og min ur-model, Forerunner XT910. Men jeg aner simpelthen ikke, hvordan jeg skal installere det. Hvad skal jeg downloade og hvordan skal jeg køre installationen? Skal jeg først installere Python?
Igen: mange tak på forhånd for hjælpen!
Det er Python 2.7/3.3/3.4 kompatibel kildekode: (hints: https://github.com/Tigge/antfs-cli/blob/master/setup.py)
- Der nogen om hvordan du installerer et Python modul her: https://docs.python.org/3/installing/ - du skal
- måske lige først oprette et "virtual enviroment" med pyenv:
Kode: Vælg alt
pyenv $HOME/mit-py-venv
- og så aktivere det - og det må du selv hitte ud af - da jeg altid har holdt mig til arkiverne (altså installeret Python moduler med apt-get). Det her ser dog ud til at være noget af det rigtige: https://docs.python.org/3/using/scripts.html#scripts-pyvenv
Kig efter teksten under:Once a venv has been created, it can be “activated” using a script in the venv’s binary directory. The invocation of the script is platform-specific:
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Super-tak for svar. Det er vist en installation, der overstiger mine kompetencer. Jeg har for eksempel aldrig prøvet at installere noget under Python. Jeg ville kunne finde ud af at afvikle en simpel kommando som
men jeg kan ikke gennemskue, hvor jeg skal hente den software-pakke, der skal installeres.
Ud fra dette, kan jeg godt se pointen i et virtuelt "environment", som du siger, men jeg er ikke vidensmæssigt rustet til at oprette og aktivere det.
Jeg prøver at læse lidt på de links, du har sendt.
EDIT: nu har jeg set den zip-pakke, der kan downloades fra siden og har downloadet den. Så langt, så godt...
Kode: Vælg alt
python -m pip install SomePackage
men jeg kan ikke gennemskue, hvor jeg skal hente den software-pakke, der skal installeres.
Ud fra dette, kan jeg godt se pointen i et virtuelt "environment", som du siger, men jeg er ikke vidensmæssigt rustet til at oprette og aktivere det.
Jeg prøver at læse lidt på de links, du har sendt.
EDIT: nu har jeg set den zip-pakke, der kan downloades fra siden og har downloadet den. Så langt, så godt...
-
For at få ANT-FS-CLI til at virke, var det en forudsætning at installere openfs. Det står der også højt og tydeligt på siden, men jeg havde overset det.
Programmet virker - så vidt jeg foreløbig kan vurdere - upåklageligt.
mh
Peter
Programmet virker - så vidt jeg foreløbig kan vurdere - upåklageligt.
mh
Peter