Mount webdav og local sync
-
Re: Mount webdav og local sync
Det er også lidt underlidt (for en novice som mig), at jeg fra 'Maskine' kan tilgå netværkdrevet, men jeg kan ikke gå ud igen. Dvs, at når jeg klikker på wnj424@... enten under netværksgenvejen eller via ikonet:
kommer jeg ind til de to hovedmapper på drevet:
Men hvis jeg klikker på tilbage, niveau op eller 'Davs' får jeg denne besked:
kommer jeg ind til de to hovedmapper på drevet:
Men hvis jeg klikker på tilbage, niveau op eller 'Davs' får jeg denne besked:
Mvh Jacob
-
AJenbo skrev:Den bør være under en af følgende mapper, hvis den ikke er det må MATE have omdøbt det til noget andet.
~/.gvfs/
/run/user/$USERNAME/gvfs
$XDG_RUNTIME_DIR/gvfs
Det var meget mærkeligt: Caja blev tilsyneladende overbelastet og frøs, så jeg genstartede systemet. Efter opstart gik jeg direkte til /run/user og fandt ud over 1000 en mappe, der hed 120. Den havde en lille lås på og forsvandt, da jeg klikkede på den!
Mvh Jacob
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Ellers må du prøve at søge efter den:
Kode: Vælg alt
find / -name '*wnj424*' -type d
-
Der var den; hvor du sagde, og nu kan jeg pludselig finde den via Caja
Fra terminal output:
/run/user/1000/gvfs/dav:host=webfile.science.ku.dk,ssl=true,user=wnj424,prefix=%2Fwebdav
Men jeg kan ikke få lov til at tilgå den. Når jeg klikker på den i Caja, får jeg følgende:
Fra terminal output:
/run/user/1000/gvfs/dav:host=webfile.science.ku.dk,ssl=true,user=wnj424,prefix=%2Fwebdav
Men jeg kan ikke få lov til at tilgå den. Når jeg klikker på den i Caja, får jeg følgende:
Mvh Jacob
-
Og det er åbenbart ikke min egen adgangskode, jeg skal bruge, for den kommer jeg ingen vegne med
Mvh Jacob
-
-
-
-
- Admin
Det er koden til webdav mappen du skal skrive i dialogen, ikke den til din egen computer.
-
- Admin
[quote="Jacob Bahn"]Men så kommer jeg ikke videre:
Du skal escape mellemrum og paranteser (og alt andet der har særlig betydning i bash), eller citere navnet. Brug eventuelt tabulator til at auto fuldføre navnende:
cd "Homedir (H)"
cd Homedir\ \(H\)
Du skal escape mellemrum og paranteser (og alt andet der har særlig betydning i bash), eller citere navnet. Brug eventuelt tabulator til at auto fuldføre navnende:
cd "Homedir (H)"
cd Homedir\ \(H\)
-
AJenbo skrev:Det er koden til webdav mappen du skal skrive i dialogen, ikke den til din egen computer.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener og derfor heller ikke, om jeg svarer noget brugbart:
De to mapper, hhv Groupdir (I) og Homedir (H), ligger begge på webdav-drevet.
Jeg har fundet vej til dem via terminalen ved brug af anførselstegn, men jeg kan stadig ikke tilgå den via gvfs/dav:host=webfile.science.ku.dk,ssl=true,user=wnj424,prefix=%2Fwebdav
Mvh Jacob
-
AJenbo skrev:Du skal ... citere navnet. Brug eventuelt tabulator til at auto fuldføre navnende:
cd "Homedir (H)"
Det fandt jeg ud af, tak
Mvh Jacob
-
- Admin
Jacob Bahn skrev:AJenbo skrev:Det er koden til webdav mappen du skal skrive i dialogen, ikke den til din egen computer.
Jeg forstår ikke helt, hvad du mener og derfor heller ikke, om jeg svarer noget brugbart:
De to mapper, hhv Groupdir (I) og Homedir (H), ligger begge på webdav-drevet.
Jeg har fundet vej til dem via terminalen ved brug af anførselstegn, men jeg kan stadig ikke tilgå den via gvfs/dav:host=webfile.science.ku.dk,ssl=true,user=wnj424,prefix=%2Fwebdav
Det er et svar til denne:
Jacob Bahn skrev:jeg kan ikke få lov til at tilgå den. Når jeg klikker på den i Caja, får jeg følgende:
-
Tak, så er jeg med. Den kode jeg bruger til at tilgå webdav-mappen virker af en eller anden årsag ikke i den dialog.
Mvh Jacob
-
Mit oprindelige problem var - og er - at jeg gerne vil kunne synkronisere webdav-mappen med en lokal mappe, så jeg kan arbejde off-line og mapperne synkroniserer ved netforbindelse.
Jeg er ved at prøve med Unison igen, men selv om det ser ud som om, at den arbejder, er jeg ikke for optimistisk.
Status er, at jeg kan tilgå webdavmappen via netværkssteder og via terminal, men ikke vi Filmanageren (Caja).
Hvis ikke det lykkes med Unison, mon jeg så kan sætte en synkronisering op via terminal?
Jeg er ved at prøve med Unison igen, men selv om det ser ud som om, at den arbejder, er jeg ikke for optimistisk.
Status er, at jeg kan tilgå webdavmappen via netværkssteder og via terminal, men ikke vi Filmanageren (Caja).
Hvis ikke det lykkes med Unison, mon jeg så kan sætte en synkronisering op via terminal?
Mvh Jacob