Jeg får en meget mystisk fejl på nogle ældre Ubuntumaskiner herhjemme, hvor dk.dk (ja det er kun dr.dk) pludselig går grassat - Jeg har aldrig set fejlen på en nyere maskine med Ubuntu eller Windows.
Nogle gange får jeg en 500 intern serverfejl, andre gange en blank side - og endeligt får jeg en side, hvor al CSS og JS er fraværende.
Ved at åbne console (F12) får jeg følgende fejlmeddelelse:
Failed to load resource: the server responded with a status of 413 (Request Entity Too Large)
Det skal også lige siges at det kun sker ved mindstemanden herhjemme, der ser udendelser fra ramasjang og ultra ofte.
Er dette et specifikt serverprolem jeg skal kontakte dr.dk (en af løsningerne på dette er bl.a at ændre på nogle serverindstillinger) eller er det noget lokalt hvor den lokale maskine fucker noget op?
fejl 443 i Chrome
-
- Geografisk sted: Fredericia
fejl 443 i Chrome
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: fejl 443 i Chrome
Er 443 som der står i titlen korrekt? Det er ikke en standard fejlkode så der ville vi have brug for mere info.
413:
Det er svært at svare på uden at kende den eksakte url som fejlen sker på. Det virker lidt som om din browser får efterspurgt om nogle forkerte URLs, måske søger i på en for lang tekst, eller skriver en for stor kommentar.
Fejl 500 er serveren der giver helt op, den kan være overbelastet eller der kan være program fejl. Her ville den eksakte forspørgsel igen være til stor hjælp.
Problemer med css og js kunne være et netværksproblem eller serveren der er overbelastet.
413:
Det er svært at svare på uden at kende den eksakte url som fejlen sker på. Det virker lidt som om din browser får efterspurgt om nogle forkerte URLs, måske søger i på en for lang tekst, eller skriver en for stor kommentar.
Fejl 500 er serveren der giver helt op, den kan være overbelastet eller der kan være program fejl. Her ville den eksakte forspørgsel igen være til stor hjælp.
Problemer med css og js kunne være et netværksproblem eller serveren der er overbelastet.
-
Det underlige er, at det kun drejer sig om dr.dk lige nu, men det har tidligere også knækket youtube. Det kan give fejlen 443 i chrome, men Firefox kan køre det fint under samme login...nogle gange.
Jeg undrer mig meget over fejlen da den if. diverse sider skulle være noget serverside noget, og at jeg afhjalp fejlen ved at installerer de opdaterede intel drivere. Det er denne sammenblanding mellem grafik, browser og netværk jeg ikke forstår.
Min mavefornemmelse siger mig at det er den gamle bærbare (7år+) med intel 965 grafik der er ved at dø, men min fornuft siger mig det umuligt kan hænge sammen. Jeg er virkelig i vildrede
Jeg undrer mig meget over fejlen da den if. diverse sider skulle være noget serverside noget, og at jeg afhjalp fejlen ved at installerer de opdaterede intel drivere. Det er denne sammenblanding mellem grafik, browser og netværk jeg ikke forstår.
Min mavefornemmelse siger mig at det er den gamle bærbare (7år+) med intel 965 grafik der er ved at dø, men min fornuft siger mig det umuligt kan hænge sammen. Jeg er virkelig i vildrede
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
- Admin
Igen den fulde eksakte request er alt afgørende, ja fejlen meldes af serveren og der for er det ikke så mærkeligt at det kun sker på dr.dk.
Har du nogle plugins installeret?
Har du nogle plugins installeret?
-
Fejlen i browseren er enten en 500 eller helt blank flade.
Det er kun når jeg trykker F12 at jeg kan se fejlmeddelelsen: "Failed to load resource: the server responded with a status of 413 (Request Entity Too Large)".
Der er ingen plugins installeret og det kører på Ubuntu mate 14.04.2
Det er kun når jeg trykker F12 at jeg kan se fejlmeddelelsen: "Failed to load resource: the server responded with a status of 413 (Request Entity Too Large)".
Der er ingen plugins installeret og det kører på Ubuntu mate 14.04.2
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Hvis det bare er en side under dr.dk, så kunne det måske være meget behjælpeligt med et link.
Umiddelbart virker det jo som om at fejlen er på serveren og/eller i din kommunikation med denne og ikke i din klient.
Umiddelbart virker det jo som om at fejlen er på serveren og/eller i din kommunikation med denne og ikke i din klient.
-
- Admin
Højerklik på det kald med fjelen, Copy Request Headers, indsæt det her. Ellers kan vi ikke afgøre hvad der forgår.
413: Serveren melder at forespørgslen er forlang, jeg mindes dog også at have set fejlen hvor der har været fejl i tegnkodningen på forspørgslen.
Du fik aldrig sagt om du også får en fejl 443?
413: Serveren melder at forespørgslen er forlang, jeg mindes dog også at have set fejlen hvor der har været fejl i tegnkodningen på forspørgslen.
Du fik aldrig sagt om du også får en fejl 443?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
@thj01
I Firefox kan du se hvad der sendes ved åbne menuen længst til højre og vælge "Webudvikler". Derefter klikker du WebKonsol. Der er også en hurtigere tastekombination: CTRL+Shift+K.
Net fanebladet under Konsol fanebladet skulle gerne være aktivt.
Du har også mulighed at se et lidt anderledes output ved at vælge "Netværk" fanen (øverst til højre - fra samme linie som "> Konsol")
Prøv så at indlæse siden igen.
I Chrome vælger du også menuen længst til venstre og trykker så på "Flere værktøjer" og vælger dernæst "Udviklerværktøjer". Der også en hurtigere tastekombination: CTRL+Skift+i.
Fanen "Network" skulle gerne blive vist.
Genindlæs siden for at se nogle resultater.
/Lars
I Firefox kan du se hvad der sendes ved åbne menuen længst til højre og vælge "Webudvikler". Derefter klikker du WebKonsol. Der er også en hurtigere tastekombination: CTRL+Shift+K.
Net fanebladet under Konsol fanebladet skulle gerne være aktivt.
Du har også mulighed at se et lidt anderledes output ved at vælge "Netværk" fanen (øverst til højre - fra samme linie som "> Konsol")
Prøv så at indlæse siden igen.
I Chrome vælger du også menuen længst til venstre og trykker så på "Flere værktøjer" og vælger dernæst "Udviklerværktøjer". Der også en hurtigere tastekombination: CTRL+Skift+i.
Fanen "Network" skulle gerne blive vist.
Genindlæs siden for at se nogle resultater.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags