ring en external package kan ikke opdateres fordi untrusted

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gtr

ring en external package kan ikke opdateres fordi untrusted

Indlæg af gtr »

ubuntu 14.04 64bit
ring.cx

jeg har installeret ring. I software og updates, other software er http://nightly.apt.ring.cx/ubuntu_14.04 ring main markeret.
Nu er der en ring opdatering i software updater. Når jeg klikker install now, får jeg meddelelsen requires installation of untrusted packages
Når jeg klikker ok returnerer opdateringen til software updater.
Hvis der er flere opdateringer og jeg afmarkerer ring opdateringen, gennemføres disse opdateringer.

Forslag til, hvordan jeg udfører opdateringen af ring?
Tak.
gtr

Re: ring en external package kan ikke opdateres fordi untrus

Indlæg af gtr »

Ring opdateret ved at bruge synaptic package manager. Mark all upgrades og apply.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Det gøres korrekt ved at tilføje deres GPG key så ægte heden af softwaren kan valideres frem for blot at gennemtvinge installationen og ignorere eventuelle sikkerhedsadvarsler.
gtr

Indlæg af gtr »

Rigtigt. Jeg afinstallerede ring cx igen, fordi ring cx opdateringen stadig er i software updater. En opdatering af andre opdateringer kan kun gennemføres, hvis man afmarkerer ring cx.
Ingen steder kan jeg finde ring cx key'en.
gtr

Indlæg af gtr »

Jeg fik ring cx's nøgle ved at bruge savoirfairelinux's mailingliste. Importerede den, men ring kan ikke opdateres og er stadig untrusted.

http://gpl.savoirfairelinux.net/ring-download/ring.pub.key
gtr

Indlæg af gtr »

Savoirfairelinux's mailingliste har oplyst, at det er en softwarefejl. Fejlen bliver formentlig klaret i løbet af et par uger.