Gratis iMac og eMac
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Gratis iMac og eMac
Tjo det burde den vel, men jeg er ikke lige sikker på om det bliver video eller slide show. Jeg kan lige prøve at teste i næste uge.
-
- Geografisk sted: Vejle
Så er emac'en lavet om til en lydløs værksted pc. Tidligere lød den som en jetjager der startet op, men efter at viften er fjernet på den, så er den helt lydløs. Som I kan se på billederne så er det meget af plasten bag på den, som også er fjernet.
og så satte jeg kun dækplasten med store riller på igen. Lige over rillerne og i området rundt bliver det kun hånd varmt. Det er ikke ubehageligt varmt på nogen måde. En lydløs ppc macTing tager tid
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
-
- Admin
Så har jeg 5 imac 233, 333 og 350 MHz samt en 800mhz eMac
-
- Admin
233Mhz maskinen døde i dag, men det så ikke ud til at PCI broen var undersøttet og der med heller ikke netkort etc. så den var der ikke meget sjov ved.
333Mhz maskinen er ikke i stand til at bringe et grafisk miljø op at køre (måske pga. de 160Mb RAM). Den fungere dog fint via terminal. Jeg kan ikke se nogen fremtid i den, så hvis ikke der er nogen der melder sig inden for et par dage ryger den ud.
350Mhz en døde en anden fungere fint, og så er der stadig den fra sidste gang som også fungere fint.
800Mhz maskinen fungere fint.
333Mhz maskinen er ikke i stand til at bringe et grafisk miljø op at køre (måske pga. de 160Mb RAM). Den fungere dog fint via terminal. Jeg kan ikke se nogen fremtid i den, så hvis ikke der er nogen der melder sig inden for et par dage ryger den ud.
350Mhz en døde en anden fungere fint, og så er der stadig den fra sidste gang som også fungere fint.
800Mhz maskinen fungere fint.
-
- Admin
Jeg satte dem på DBA og de var alle væk inden for 24 timer
-
- Admin
For helhedens skyld tilføjer jeg også lige denne, den har dog allerede en ejer:
iMac med GeForce 2 MX
Ved første opstart skal følgende skrives ved Boot promt:
Følgende gemmes som /etc/X11/xorg.conf før skærmen vil fungere korrekt:
Der er heller ingen hardware acceleration her og følgende skal tilføjes til append parameteret i /etc/yaboot.conf:
og denne kommando køres:
Udkommenter linjen "blacklist nvidiafb" i /etc/modprobe.d/blacklist-framebuffer.conf og /etc/modprobe.d/fbdev-blacklist.conf
iMac med GeForce 2 MX
Ved første opstart skal følgende skrives ved Boot promt:
Kode: Vælg alt
Linux nomodeset
Følgende gemmes som /etc/X11/xorg.conf før skærmen vil fungere korrekt:
Section "Screen"
Identifier "Screen0"
DefaultDepth 24
SubSection "Display"
Modes "1024x768"
EndSubSection
EndSection
Der er heller ingen hardware acceleration her og følgende skal tilføjes til append parameteret i /etc/yaboot.conf:
video=offb:off nomodeset video=nvidiafb
og denne kommando køres:
sudo ybin -v
Udkommenter linjen "blacklist nvidiafb" i /etc/modprobe.d/blacklist-framebuffer.conf og /etc/modprobe.d/fbdev-blacklist.conf
-
- Admin
Jeg kan også se at nogle brugere melder at eMac nu skulle have mulighed for 3D accelration i 14.10