Download af Adobe Flash

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
leifjoha
Geografisk sted: Haderslev

Download af Adobe Flash

Indlæg af leifjoha »

Jeg har i programmer der bruger Flash plugin i Firefox fået beked på at erstate det gamle med et nyt. Jeg har prøvet få hente plugin i Ubuntu programlageret. Det går fint men når jeg søger at installere Adobe Flash fra lageret, får jeg det svar, at jeg skal finde en passende forbindelse til internettet. Jeg har pt en udmærket WiFi ved min datter, hvorfra jeg sender dette indlæg. Altså er min internet forbindelse OK. Jeg får ingen firewall meddelelse eller anden sikkerhedsmeddelelse.
Jeg har heller ikke problemer med at downloade andre programfiler, ieg har også uden problemer installeret Tux Paint fra Ubuntu lageret.

Kan der være fejl ved Adobe Flash plugin i lageret?

Leif
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Re: Download af Adobe Flash

Indlæg af Blueeyez »

I Ubuntu trykker du ALT + CTRL + T og skriver følgende i terminalen: sudo apt-get install flashplugin-installer

Hvis dette fejler, så send lige det terminalen skriver :-)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
Brugeravatar
leifjoha

Indlæg af leifjoha »

Selve forløbet fra sudo går fint, terminalen viser at jeg går fra den over i en installeringsfase, som stopper med følgende advarselsvindue
Kunne ikke hente ekstra datafiler

Følgende pakker forespurgte om yderligere hentning af data efter pakkeinstallation, men dataene kunne ikke hentes eller kunne ikke behandles.

flashplugin-installer

Hentningen vil blive forsøgt igen senere. Du kan også forsøge at hente igen nu. Kørsel af denne kommando kræver en aktiv internetforbindelse.

Der er netop her jeg stoppede tidligere - aktiv internetforbindelse har jeg.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Indlæg af Blueeyez »

Prøv lige og skriv følgende i terminalen:

wget http://releases.ubuntu.com/14.04/ubuntu-14.04-desktop-amd64.iso

Vil den hente?

Hvis, så prøv lige og åbn: "Software og opdatering" og vælg hovedserveren eller den fra Danmark (Afhænger af hvilken du bruger).. Bare for at se hvad den så siger...

Har du prøvet at deaktivere dit netværk? (Altså ikke det trådløse, da du jo bruger det trådløse)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
Brugeravatar
leifjoha

Indlæg af leifjoha »

Ja jeg henter iso filen det er vel hele Ubuntu en gang til.
Altså er hentningen OK.
Men så går den ind i den ventende hentning af adobe flash med samme fejlmelding igen ikke i terminal men i fejlvindue.

For mig lugter det mere af et adobe problem end et Ubuntu, har du prøvet installationen. Jeg selv prøver at lave det over netkablet i morgen når jeg er hjemme ved fiberen.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Blueeyez skrev:sudo apt-get install flashplugin-installer

flashplugin-installer pakken går ind og henter flash fra adobe og laver så automatisk en manuel installation. Den besked du får betyder at den ikke var i stand til at finde den manuelle fil på adobe.com.

Du bør i stedet installere adobe-flashplugin pakke som er den officelle metode og faktisk indeholder flash, der med er den heller ikke afhænger af adobe.com. Den er at finde i partner arkivet så det skal du sørge for at er aktiveret under anden software i software og opdateringer.
Klaus Rasmussen
Admin
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Indlæg af Klaus Rasmussen »

Det er en forældet udgave der ligger i softwarecentret 11.2.202.438 den nyeste er 11.2.202.440.
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
Brugeravatar
leifjoha

Indlæg af leifjoha »

Så lykkedes det. Jeg valgte at skifte til dansk server og fik en ny liste lavet.

Derefter gik jeg ind i Software center, Flash var jo installeret gennem forsøgene, men jeg fjernede den igen.

Nu installerede jeg samme igen. Det forløb problemfrit og uden fejlmeldinger. En kontrol med 3SAT streaming video viste at nu virkede det igen.

Alle tak for forklaring - hvorfor ikke herfra men jeg tror at Jenbo før har fået historien om den sorte hane og den høje hat Den virkede igen

Leif