Lyd igennem Creative xmod usb Lydkort

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gasolin
Geografisk sted: Ny assens kommune

Lyd igennem Creative xmod usb Lydkort

Indlæg af gasolin »

Jeg bruger Ubuntu 8.04 Hardy Heron alpha 4 og jeg har købt en Creative xmod usb lydkort, den med den store sølvfarvet volumeknap, jeg vil gerne have at lyden fra kaffeine 0.8.6 går igennem xmoden samt lyden fra nettet og tvet,Hvordan gør jeg det ? jeg kan tilslutte alm kabel fra tvet i xmoden eller computeren(microfon indgangen i xmod, virker ikke når jeg prøver at bruge den, kan ikke prøve om lyden virker med strøm kabel,har kun usbkabel) og har sat default device for stereo i kaffeine til hw:1.0 (er jeg blevet andebefalet) jeg kan få lyden igennem xmoden med banshee, Exaile (som desværre har svag forvrængning i lyden)rhythmbox,totem og nogen gange vlc, men ikke kaffeine 0.8.6 og mplayer virker lige i øjeblikket kun via plugin til firefox 3.0b4pre jeg bruger iøvrigt GNOME ALSA Mixer og kun en single slider with pan da xmoden ikke virker med 2 slider

Hvordan får jeg lyden fra nettet mit tv og kaffeine igennem usb lydkortet uden at bruge det indbygget lydkort i min (Acer TravelMate 2420)

Til dem der er interesseret kan jeg sige at xmoden virker, altså giver bedre lyd en et alm lydkort og jeg var så heldig at finde den med 50 % rabat i merlin i rosengårdcentret (fredag den 28 marts) i odense de havde kun 2 og prisen var 325kr