Jeg vil lige sige at det er korrekt at jeg ikke ha været skarp nok i mine formuleringer, og det er korrekt at ikke-LTS'erne ikke er ustabile.
Det som var min pointe i tråden var, at hvis man skifter til ikke LTS'erne så risikerer man som trådopretter at nogle programmer stopper med at virke efter hensigten - og man risikerer at stå med en maskine der på flere områder har problemer. Det førte så til at jeg brugte begreberne dårligt. Og uden at have helt styr på forskellene - og at begreberne stabil og ustabil betyder noget andet i Debian'ish kredse end vi normalt lægger i ordene.
Og så skal det altså lige siges at selv Ubuntu's hjemmeside er ret dårlig til at beskrive hvad forskellene egentlig er- jeg kunne ikke finde andet end hvad de skriver om LTS udgaverne.
Jeg mener dog ikke det ændrer på at man har en mere gennemtestet version af Ubuntu med LTS udgaven, og at man som regel oplever mindre bøvl.
Og hvis man læser det jeg skriver igennem siger jeg ikke at ikke -LTS ere er ustabile men at LTS er mere stabile og gennemtestede . Og at jeg som bruger mere har fokus på at mine daglige arbejdsopgaver bliver løst tilfredsstillende og uden at jeg skal bruge tid på at rette tingene til.
Hvis man ikke anvender sin computer til "kritiske ting" - og hermed forstår jeg ting som bare SKAL køre - så er det sikkert fint at opgradere hvert halve år - men man risikerer bare at nogle ting pludsellig ikke virker. Og med Ubuntu er det sjældent basis tingenene, men de mere eksotiske. Og ja - jeg regner virtualisering som eksotisk - og jeg regner også ting som Compiz som eksotisk.
Men jeg fastholder at i den konkrete tråd kan det være selve skiftet til Ubuntu 14.10 der har udløst problemet - og så må man selv afgøre om det er kritisk eller ej, og om man mener 14.10 er testet nok!
Jeg beklager hvis det har givet indtryk af at jeg mener ikke LTS'ere er ustabile, for det har ikke været min intention. Det jeg ville sige var at man er mere sikker med en LTS'er og at det er min anbefaling til både nye og gamle brugere.
Men igen... jeg er også bare en gammel knotten mand der kæmpede med Ubuntu siden 6.04 og har brugt timer på at få rettet op på diverse uhensigtsmæssigheder - og skrive guides, manualer og hjælpe her på forum. Men "Im just to old for that shit now"
.... og har kastet min kærlighed over at få serveren til at spille....
og til jimmyfj
Det var på ingen måde for at nedgøre det arbejde i testere gør, for jeg har arbejdet med test professionelt og det er et kæmpearbejde. Min pointe, som druknede lidt i sværdslagene, at man altid skal overveje om det er værd at skifte og opgradere. Og når jeg tænker tilbage på 6.04 og faktisk frem til 12.04, der var det på mange områder et must at skulle skifte fordi udviklingen brølede afsted og at der var så mange hardware issues.
Det er knækket nu i sådan en grad at Ubuntu er langt nemmere og mere intuitivt at installere og konfigurere end windows er.
Der var også en grund til at jeg ikke skiftede til 14.04 med det samme og det var fordi jeg anvender min PC dagligt på arbejde og ikke kan undvære den - og der ville min arbejdsgiver blive noget knotten på mig hvis jeg skulle bruge en halv arbejdsdag på at få min bærbare til at køre - især når det er en windowsarbejdsplads, hvor jeg har fået lov til at anvende det jeg har det bedst med.
Så det ærgrer mig hvis min tilgang til at løse problemet i tråden har medført de følelser, for det var på ingen måde min intention. Og jeg mener også at fronterne blev trukket for skarpt op i tråden og det medførte så at nuancerne blev udvisket.
Så her er en uforbeholden undskyldning og en stor respekt for den opgave du og mange andre knokler med for at gøre mit foretrukne operativsystem endnu bedre end det var.