Opsætning af 3-modem 7,2 Mbit/s

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Opsætning af 3-modem 7,2 Mbit/s

Indlæg af Wrapper »

Wrapper skrev:hmmm nå så må jeg se om jeg kan komme på nettet med det også ;)

Hmm mon der findes en guide til det også... For trykker man connect så går der lidt tid og så siger den not connected. Men modem blinker blåt, ergo er jeg logget på 3's net...
Billede

Billede
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

Hmm er godt nok ved at være meget træt af det her...

Nå men kørte vodafone fra konsollen, og hver gang jeg prøver at connecte så kommer denne fejl:
** (twistd:7322): CRITICAL **: dbus_g_proxy_disconnect_signal: assertion `DBUS_IS_G_PROXY (proxy)' failed
libnotify-Message: Unable to get session bus: Did not receive a reply. Possible causes include: the remote application did not send a reply, the message bus security policy blocked the reply, the reply timeout expired, or the network connection was broken.

** (twistd:7322): CRITICAL **: dbus_g_proxy_connect_signal: assertion `DBUS_IS_G_PROXY (proxy)' failed

** (twistd:7322): CRITICAL **: dbus_g_proxy_connect_signal: assertion `DBUS_IS_G_PROXY (proxy)' failed

** (twistd:7322): CRITICAL **: dbus_g_proxy_call: assertion `DBUS_IS_G_PROXY (proxy)' failed

Nogen forslag til hva jeg nu ska gøre?
Billede

Billede
eitreach
IRC nickname: eitreach
Geografisk sted: København

Indlæg af eitreach »

Jeg ved ikke hvad der går galt hos dig, men jeg fik mit modem fra TDC ind af døren for nogle timer siden, og jeg har fået det til at fungere. Jeg installerede det program jeg nævnte før, og efter at være kørt træt i det, selvom den fandt modemet, og min pin blev godkendt, prøvede jeg at indtaste et vilkårligt brugernavn og adgangskode - og så fungerede det for mig.
"A Narn heavy cruiser?!"

Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

underligt...
Men who knows, det ka være fordi jeg rodede rundt i så meget før jeg fik installeret det program.
Jeg regner med at installere 8.04 Beta i weekenden, så kan jeg lige kigge på det til den tid...
Billede

Billede
Denie

Indlæg af Denie »

Hejsa, jeg er helt ny til Ubuntu, fik det installeret her igår da jeg er blevet meget træt af windows og deres ringe support. Jeg har sådan et 3G usb Modem og det er det eneste internet i huset.
Jeg fik det til at virke ved hjælp af denne artikel: http://www.linuxforalle.dk/content/view/948/43/

eneste jeg sådan set gjorde var at skrive dette i Wvdial.conf filen:
[Dialer hsdpa]
Phone = *99***1#
Username = irrelevant
Password = irrelevant
Stupid Mode = 1
Dial Command = ATDT
Modem = /dev/ttyUSB0
Baud = 460800
Init2 = ATZ
Init3 = ATE0V1&D2&C1S0=0+IFC=2,2
ISDN = 0
Modem Type = Analog Modem
Init5 =AT+CGDCONT=1,"IP","data.tre.dk";

og derefter wvdial hsdpa og så virkede det.

Så hvis der nogle der kan bruge det som stadig sidder inde med problemerne så kan det være i skal prøve det :)
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

Init5 =AT+CGDCONT=1,"IP","data.tre.dk";

Noget der bare undrer mig utroligt meget er at domænet tre.dk er et privat domæne, og altså intet har med udbyderen 3 at gøre...
Billede

Billede
Denie

Indlæg af Denie »

hmm ja, det kan du have ret i.. Ret underligt.. kunne være man skulle kigge nærmere på det hehe...
Denie

Indlæg af Denie »

har kigget lidt nærmere på det, og hvis du bruger 3's xp driver så kan man se at deres APN er bredband.tre.dk så det lidt underligt hvis det domæne er privat :P
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

ja det må man da sige... :S
Billede

Billede
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

Nå nu fik jeg så instlaleret 8.04. og er kommet noget længere med modemet.

Jeg tilføjede den wvdial.conf som linuxforalle bruger. Men så melder wvdial hsdpa at den mangler en pin, men ok den var relativ nem, jeg sku bare indsætte feltet [dialer pin] med en pin, i conf. Og nu kan jeg godt logge på, og får dns und so weiter. Mit modem lyser blåt, og i ny og næ også turkis (turbo3g). Men jeg kan ik bruge nettet :(

route -vn viser:
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
10.64.64.64 0.0.0.0 255.255.255.255 UH 0 0 0 ppp0
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 0 0 0 eth0

Efter jeg har fjernet default.
Jeg har nu gjort som linuxforalle siger, med at tilføje; route add default gw 10.64.64.64
route -vn viser nu:
Kernel IP routing table
Destination Gateway Genmask Flags Metric Ref Use Iface
10.64.64.64 0.0.0.0 255.255.255.255 UH 0 0 0 ppp0
169.254.0.0 0.0.0.0 255.255.0.0 U 0 0 0 eth0
0.0.0.0 10.64.64.64 0.0.0.0 UG 0 0 0 ppp0

Så den sidste linje er god nok. De to andre kan jeg ik fjerne med route del default..
Men jeg kan altså stadig ik komme på nettet. Det ska lige siges at jeg nu bruger min stationære (og som sagt i 8.04), førhen var det laptoppen med 7.10.
Billede

Billede
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

Hmm iflg. ifconfig så har jeg også ipadresse.. fatter ik at det ik virker...
Jeg har stoppet nm-applet for at se om det hjalp, men næ...
Billede

Billede
Wrapper

Indlæg af Wrapper »

Ok nu begynder det godt at være meget weird det her (som om det ik var det i forvejen)...

Jeg kan ik gå på nogen sider med firefox - som om der ik er net..
Men jeg kan pinge google og min egen side. gå på nettet via lynx (not cool), og jeg kan også forbinde til min laptop via ssh, og de er ikke koblet sammen på nogen måde... :S
Billede

Billede
Denie

Indlæg af Denie »

Wrapper skrev:Ok nu begynder det godt at være meget weird det her (som om det ik var det i forvejen)...

Jeg kan ik gå på nogen sider med firefox - som om der ik er net..
Men jeg kan pinge google og min egen side. gå på nettet via lynx (not cool), og jeg kan også forbinde til min laptop via ssh, og de er ikke koblet sammen på nogen måde... :S

det der lyder godt nok lidt mærkeligt... well jeg gjorde intet med det der route del default, tænkte jeg ikke ville pille mere da det virkede...