Hej. Jeg har lige fået mit trådløse netkort til at fungere, men pludselig uden særlig grund er computeren begyndt at fryse når jeg tænder for netkortet. Hvad skyldes dette? Jeg har lige forsøgt mig med xubuntu-desktop, men da problemerne opstod slettede jeg det igen, kan det have noget med dette at gøre? (tror det umiddelbart ikke)
Mit netkort er et RT73 og jeg har sat det op ved hjælp af denne guide:
http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=400236
Håber i kan hjælpe.
jeg fik tidligere hjælp i tråden "begynder problemer" også under opsætning.
på forhånd tak
-Eskil
Computer fryser når netkort tændes
-
- Geografisk sted: Svendborg
-
Re: Computer fryser når netkort tændes
Jeg har fundet en midlertidig løsning, jeg tænder netkortet så tidligt som muligt under boot. Så virker det. Er stadig interesseret i at vide hvis nogen har en ide om hvad problemet er.
-
- Geografisk sted: Ølstykke
Eskil skrev:Jeg har fundet en midlertidig løsning, jeg tænder netkortet så tidligt som muligt under boot. Så virker det. Er stadig interesseret i at vide hvis nogen har en ide om hvad problemet er.
Eskil, jeg havde et lign problem med min Zepto Znote 4200.
Til at begynde med kunne jeg ikke aktivere kortet efter boot. Når kortet så endelig blev aktiveret efter mange forsøg og genstarter så endte de ofte med et ubuntu crash.
Problemet blev afhjulpet med en Bios opdatering.
De fleste producenter har nyere versioner liggende end den computeren blev distribueret med.
Håber det kan løse dit problem.
Ding dong dynamolygte
Hvordan skal man opdatere sin bios.Jeg har et abit kn-ultra sokkel 939.Jeg har været på deres hjemmeside men der er kun exe filer.Hvad gør man med dem?
-
slettet af undertegnede...var lidt for hurtig på tasterne..
Da det er et add on kort du har (der er ikke wifi på dit bundkort) er jeg ikke sikker på at en flashet bios er vejen frem.
Må melde pas her...
//neha
Da det er et add on kort du har (der er ikke wifi på dit bundkort) er jeg ikke sikker på at en flashet bios er vejen frem.
Må melde pas her...
//neha
Ding dong dynamolygte
-
Fedt med lidt respons på netop dette problem, havde efterhånden opgivet at få det løst
Har googlet lidt, og det virker somom en bios opdatering er en risikabel og besværlig størrelse, endda noget med at man skal installere dos?
Jeg har lige brug for lidt uddybning, har ikke engang helt forstået hvad bios er
sig endelig til hvis der er brug for informationer om min hardware el. lign.
-Eskil
Har googlet lidt, og det virker somom en bios opdatering er en risikabel og besværlig størrelse, endda noget med at man skal installere dos?
Jeg har lige brug for lidt uddybning, har ikke engang helt forstået hvad bios er
sig endelig til hvis der er brug for informationer om min hardware el. lign.
-Eskil
-
@Eskil
Jeg googlede din maskine fra de informationer du har skrevet i din signatur.
Til sidst kom jeg ind på notebook.dk hvor man kan downloade drivere etc. Alt sammen til windows. Desværre foreligger der ingen Bios opdatering på denne hjemmeside.
Derfor vil jeg anbefale dig at kontakte butikken hvor du købte den, eller skrive en mail til notebook.dk om de ligger inde med en bios opdatering.
Mht installationen/opdateringen (også kaldet flash) af bios vil jeg ikke anbefale at dette gøres med mindre du er 100% sikker på hvad du gør.
Der er alt for mange som har prøvet at flashe en bios for derefter at finde ud af at der er gjort et eller andet forkert.
Det kræver ikke DOS at flashe bios, hvordan det gøres er forskellig fra pc til pc.
Min gamle Znote 4200 ville have bios opdateringen liggende på en cd som jeg bootede fra, andre nye bios'er kan klare det via en USB stick.
Det eneste jeg kan sige her er at du skal kontakte butikken, de bør kunne vejlede dig.
Hvad en bios egentlig er...tjaeh..den er lidt kryptisk ..bios styrer alle de komponenter der sidder på motherboardet: harddisk, cpu, grafikkort, netkort, USB enheder etc etc.
Her er Wiki's fortolkning af hvad en BIOS er..den er mere korrekt end det jeg lige har skrevet
http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS
Til sidst en lille advarsel igen, flash ikke bios før du er 100% sikker på hvad du gør.
//neha
Jeg googlede din maskine fra de informationer du har skrevet i din signatur.
Til sidst kom jeg ind på notebook.dk hvor man kan downloade drivere etc. Alt sammen til windows. Desværre foreligger der ingen Bios opdatering på denne hjemmeside.
Derfor vil jeg anbefale dig at kontakte butikken hvor du købte den, eller skrive en mail til notebook.dk om de ligger inde med en bios opdatering.
Mht installationen/opdateringen (også kaldet flash) af bios vil jeg ikke anbefale at dette gøres med mindre du er 100% sikker på hvad du gør.
Der er alt for mange som har prøvet at flashe en bios for derefter at finde ud af at der er gjort et eller andet forkert.
Det kræver ikke DOS at flashe bios, hvordan det gøres er forskellig fra pc til pc.
Min gamle Znote 4200 ville have bios opdateringen liggende på en cd som jeg bootede fra, andre nye bios'er kan klare det via en USB stick.
Det eneste jeg kan sige her er at du skal kontakte butikken, de bør kunne vejlede dig.
Hvad en bios egentlig er...tjaeh..den er lidt kryptisk ..bios styrer alle de komponenter der sidder på motherboardet: harddisk, cpu, grafikkort, netkort, USB enheder etc etc.
Her er Wiki's fortolkning af hvad en BIOS er..den er mere korrekt end det jeg lige har skrevet
http://en.wikipedia.org/wiki/BIOS
Til sidst en lille advarsel igen, flash ikke bios før du er 100% sikker på hvad du gør.
//neha
Ding dong dynamolygte
-
Jeg har haft en mail korrespondance med eu-computer hvor jeg har købt min notebook, de henviser mig til denne side: http://www.notebook.dk/?Content=service
men som neha skriver er det hele til windows styresystemer. Er der en vej uden om dette problem?
Jeg går ud fra at det er den der hedder WLAN jeg skal have opdateret? Eller er dette en side med drivers som kun kører under windows?
Tror i det ville hjælpe at formattere computeren? (problemet er opstået, dvs. det fungerede som det skulle i starten.
men som neha skriver er det hele til windows styresystemer. Er der en vej uden om dette problem?
Jeg går ud fra at det er den der hedder WLAN jeg skal have opdateret? Eller er dette en side med drivers som kun kører under windows?
Tror i det ville hjælpe at formattere computeren? (problemet er opstået, dvs. det fungerede som det skulle i starten.
-
@ Eskil,
Linket du nævner indeholder kun drivere til XP og Vista. En Bios opdatering er noget helt 3.
Bios har som sådan intet at gøre med et OS, så du kan formattere 5 gange og problemet vil stadig være der
Måske kan nogle at de mere Ubuntu kyndige personer assistere her ?
Linket du nævner indeholder kun drivere til XP og Vista. En Bios opdatering er noget helt 3.
Bios har som sådan intet at gøre med et OS, så du kan formattere 5 gange og problemet vil stadig være der
Måske kan nogle at de mere Ubuntu kyndige personer assistere her ?
Ding dong dynamolygte