I mit forsøg på at få Bluetooth og lyd til at virke igen, prøvede jeg at fjerne allle programmer med bluetooth............................jeg fik fjernet alt for meget så nu har jeg ikke rigtigt noget, selv mit "tandhjul" er forsvundet
Er det nu forfra med ny installation af Ubuntu?
Pinligt, har fået fjernet rigtig meget
-
- Geografisk sted: Falster
Pinligt, har fået fjernet rigtig meget
Kører på gl. Labtop og mini PC
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Pinligt, har fået fjernet rigtig meget
Prøv at installere ubuntu-desktop pakken
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
hardy skrev:I mit forsøg på at få Bluetooth og lyd til at virke igen, prøvede jeg at fjerne allle programmer med bluetooth............................jeg fik fjernet alt for meget så nu har jeg ikke rigtigt noget, selv mit "tandhjul" er forsvundet
Er det nu forfra med ny installation af Ubuntu?
Jeg har lavet en terminalkommando til dig der gør som Ajenbo skriver.
Den skulle virke, hvis alle dine pakker ikke er alt for beskadiget:
Kode: Vælg alt
sudo apt-get --assume-yes --fix-broken --reinstall install ubuntu-desktop
Kommandoen kan godt tage en lang tid at køre, så lad være med at lukke terminalen for det lukker apt-get - og det er en rigtig dårlig ide.
Det er muligt at pakkerne er så meget i uorden at kommandoen ikke virker, så post et nyt indlæg med apt-get fejlmeddelelser, hvis der kommer nogen fejl fra apt-get.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Geografisk sted: Falster
Tak for jeres hjælp, men jeg tog tyren ved hornene og startede helt forfra, så jeg kunne få en jomfru Ubuntu ............og nu gør jeg det altså rigtigt (tror jeg)
Vender sikkert frygtelig tilbage
Vender sikkert frygtelig tilbage
-
- Geografisk sted: Fredericia
En af fordelene ved Linux er at man skal lære hvordan man gør
En af ulemperne er, at man nogle gange kommer til at fucke mere op i det end at det lykkes
En af fordelene ved at fucke up er, at man lærer hvordan man IKKE skal gøre - og en anden er, at man opdager hvor meget nemmere og hurtigere det er at ominstallere end at støvsuge nettet for løsninger til det fuckup man har gjort - især når man har backup af sine vigtige filer .
Velkommen til - det er den måde vi andre har lært hvordan man (ikke) skal gøre
En af ulemperne er, at man nogle gange kommer til at fucke mere op i det end at det lykkes
En af fordelene ved at fucke up er, at man lærer hvordan man IKKE skal gøre - og en anden er, at man opdager hvor meget nemmere og hurtigere det er at ominstallere end at støvsuge nettet for løsninger til det fuckup man har gjort - især når man har backup af sine vigtige filer .
Velkommen til - det er den måde vi andre har lært hvordan man (ikke) skal gøre
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
thj01 skrev:En af fordelene ved Linux er at man skal lære hvordan man gør
... det er den måde vi andre har lært hvordan man (ikke) skal gøre
Spot on - jeg husker tydeligt mit første år med Linux - det var reinstallationernes tid.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags