Hej.
Kan man få Ubuntu til at huske ens Bluetooth og lydindstillinger.................også efter man har slukket for PC'en?
mvh
Hardy
Bluetooth og lydindstillinger
-
- Geografisk sted: Falster
Bluetooth og lydindstillinger
Kører på gl. Labtop og mini PC
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: Bluetooth og lydindstillinger
hardy skrev:Hej.
Kan man få Ubuntu til at huske ens Bluetooth og lydindstillinger.................også efter man har slukket for PC'en?
mvh
Hardy
Først:
Når du har brug for hjælp, så oplys altid dit styresystems versionsnummer, f.eks. 14.04, samt hvilken desktop der bruges (medmindre du skriver f.eks. Ubuntu 14.04, hvilket betyder at du bruger Unity desktoppen).
Du kan tilføje en terminal kommando til din session. Den bliver så kørt hver gang lige efter login (også automatisk login).
Der er noget om det her ( på engelsk ):
http://askubuntu.com/questions/30931/how-do-i-make-a-program-auto-start-every-time-i-log-in
Skriv igen hvis du har brug for mere hjælp.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Hvis han skal den vej, så tror jeg også han får brug for en kommando til at huske hans Bluetooth indstillninger
På min Ubuntu 14.04 husker den mine lyd indstillinger, endna forskelligt fra om jeg har sat headset til eller ej så lyden altid er behagelig.
På min Ubuntu 14.04 husker den mine lyd indstillinger, endna forskelligt fra om jeg har sat headset til eller ej så lyden altid er behagelig.
-
- Geografisk sted: Falster
Hej Lars og AJenbo.
Det er en fornøjelse og se den hjælpsomhed der er i dette forum. Nu har jeg vist fået min version i min signatur, så jeg ikke glemmer det.
Problemet er pludselig blevet sekundært, da jeg nu ikke kan oprette forbindelse til min Bluetooth enheder. De er synlige og tilsyneladende "connected", men der er ingen forbindelse, så slut med at høre musik i god kvalitet
Det er sket efter jeg installerede GNOME og jeg så godt det også indeholdt noget Bluetooth, men troede da ikke det påvirkede systemet sådant.
I programmer har jeg 2 "Bluetooth" programmer:
"Bluetooth-håndtering" og 1 der bare hedder "Bluetooth"
Har lige fundet ud af, at jeg faktisk slet ikke kan noget som helst lyd nogen steder
Konflikter disse 2? I givet fald skal det ene vel afinstaleres?
Så..........please help.
AJenbo: Ked af jeg først nu ser du er helt tæt på branchen, hvis jeg vidste det ville jeg da have købt min skærm via dig
mvh
Hardy
Det er en fornøjelse og se den hjælpsomhed der er i dette forum. Nu har jeg vist fået min version i min signatur, så jeg ikke glemmer det.
Problemet er pludselig blevet sekundært, da jeg nu ikke kan oprette forbindelse til min Bluetooth enheder. De er synlige og tilsyneladende "connected", men der er ingen forbindelse, så slut med at høre musik i god kvalitet
Det er sket efter jeg installerede GNOME og jeg så godt det også indeholdt noget Bluetooth, men troede da ikke det påvirkede systemet sådant.
I programmer har jeg 2 "Bluetooth" programmer:
"Bluetooth-håndtering" og 1 der bare hedder "Bluetooth"
Har lige fundet ud af, at jeg faktisk slet ikke kan noget som helst lyd nogen steder
Konflikter disse 2? I givet fald skal det ene vel afinstaleres?
Så..........please help.
AJenbo: Ked af jeg først nu ser du er helt tæt på branchen, hvis jeg vidste det ville jeg da have købt min skærm via dig
mvh
Hardy