Sonos - PlayOnLinux

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Zirca

Sonos - PlayOnLinux

Indlæg af Zirca »

Har netop i gave fået en Sonos Play1. Desværre findes "controlleren" tilsyneladende kun til Mac, Android og Win. Jeg har for nyligt haft held med PlayOnLinux til et MS program, jeg af arbejdsmæssige årsager, ikke kan undvære. Derfor var det nærliggende at forsøge det hertil også.
Jeg er kommet så langt, at min Ubuntu maskine søger en Sonos enhed og finder den tilsyneladende også, hvilket ses af at i det øjeblik jeg aktiverer Sonos'en, starter Ubuntumaskinen op i næste step af tilslutningsprocessen, men desværre lykkes tilslutningen ikke. En fejlmeddelse om Firewall problem fremkommer.
Jeg har læst om "iptables" og har en ide om, at det er her problemet er....men kommer så ikke videre.....er der andre derude, der har "rodet" med Sonos tilslutning?
14.04, PlayonLinux, Sonos app for Win.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Sonos - PlayOnLinux

Indlæg af Ivan »

Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Zirca

Indlæg af Zirca »

Tak for respons. Ja det er netop dette link jeg er kommet så vidt med, men er usikker på, hvordan jeg kommer videre. Kan man bare slå firewall'en fra og er det ikke usikkert, hvordan gør man?
"Enable POL_install_dotnet40 and POL_Install_FontsSmoothRGB" så jeg længere nede i svarene....hmmmm....hvordan enabler man POL og hvad er det? Jeg prøver selvfølgeligt selv at "fægte" mig lidt frem. Jeg har installeret "dotnet40" som det sidste, og det ser faktisk ganske rigtigt ud, når tilslutnings processen starter, men jeg får firewall meddelelsen og "min verden vælter" :) Så for overskuelighedens skyld --> Kan man bare slå firewall'en fra? Hvordan enabler man POL?
På forhånd tak......
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Pol står for Play on Linux.

Firewall Er ikke slået til ved mindre du har gjort det.

Skriv de eksakte Fejlbeskeder ellers er det svært for os at hjælpe
Zirca

Indlæg af Zirca »

Vedhæftet skærmprint som foreslået. Meddelelsen fremkommer efter forgæves søgning efter Sonos enhed.
Vedhæftede filer
Skærmbillede.png
Skærmbillede.png (72.99 KiB) Vist 545 gange
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Dumt spørgsmål men har du kigget på http://faq.sonos.com/setup ?

har du prøvet om du kan forbinde til enhedens ip via de porte der skulle være åbne?

TCP/IP:
80 (Internet Radio, updates and registration)
445 (CIFS)
3400 (incoming UPnP events)
443 (Rhapsody, Napster, and SiriusXM)
4070 (Spotify incoming events)
4444 (Sonos update process)

UDP:
136-139 (NetBIOS)
1900 (UPnP events and device detection)
1901 (UPnP responses)
6969 (Initial configuration)
2869, 10243, 10280-10284 (Windows Media Player NSS)
Zirca

Indlæg af Zirca »

Hej Ajenbo,
Må indrømme at det Ikke er et dumt spørgsmål for det har jeg faktisk ikke. Tror det er et rigtigt godt bud men ved ærligt talt ikke hvor og/eller hvordan jeg gør.......kan du gi' et lille skub så kan jeg snakke med Jannie og co. næste gang i Aarhus/Randers?
Zirca

Indlæg af Zirca »

Hej igen Ajenbo. Hov ingen misforståelser. Jo jeg har selvfølgeligt tjekket FAQ, dog uden at komme nærmere. Dine TCP/IP og UDP bemærkninger er dem jeg synes spændende, ved dog ikke hvad jeg gør...... :)
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Du kan køre følgende kommando i terminalen:

Kode: Vælg alt

telnet server port

"server" skal udskiftes med ip på den server du vil forbinde til (din Sonos ting), port skal udskiftes med den port du vil forbinde til.

Er der ingen forbindelse vil du promte få følgende fejl:

telnet: Unable to connect to remote host: Connection refused

Er der der i mod forbindelse vil du få følgende, og muligvis mere:

Connected to localhost.
martin joergensen
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af martin joergensen »

Ellers så sæt det op med din mobil :)

Sonos er så super simpel, jeg ved at man kan hente App til både Android og apple.
Jeg er næsten sikker på du også kan opsætte det via mobil :)
Zirca

Indlæg af Zirca »

Succes.....Satte Sonos'en igang gennem Android'en. Det var som ventet nemt og ligetil. Da jeg så igen skulle "mogge" med PlayOnLInux løsningen, blev jeg før søgning efter enheden, spurgt om Firewall indstillingerne skulle tjekkes. Efter et, fra min side beredvilligt ja, virkede sammenkoblingen fuldstændigt perfekt. Tak for hjælpen herfra...........