Netflix på ubuntu

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Seeker
Geografisk sted: København

Netflix på ubuntu

Indlæg af Seeker »

Hej ubunu forum, jeg har lidt problemer med at få netflix til at køre på min pc, når jeg bruger ubuntu. jeg ved ikke om der er nogen som kan hjælpe mig med at få det til at køre, jeg har prøvet med "sudo get-ap" og downloaded pakkerne.
Jeg får følgende meddelelse, og er i tvivl om hvorvidt det er i chrome at der skal ændres noget.
Komplette systemkrav

For at se film med det samme skal du have en computer, der opfylder følgende minimumkrav:

Windows
Windows Vista eller Windows 7
Internet Explorer 8 eller nyere, eller den nyeste version af Firefox, eller den nyeste version af Chrome
Processor på 1,2 GHz
512 MB RAM
Mac
En Intel-baseret Mac med OS 10.4.11 eller nyere
Safari 4 eller nyere, eller den nyeste version af Firefox, eller den nyeste version af Chrome
1 GB RAM
Chrome OS
En Google Chromebook eller Chromebox, der kører Chrome OS 29 eller nyere

Mvh Jan
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Netflix på ubuntu

Indlæg af Ivan »

Der er en vejledning til at få Netflix til at virke på https://plus.google.com/104912707432334684242/posts/1gnbmo63xVa
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
Seeker

Indlæg af Seeker »

Tak jeg kigger på det :-)
Jeg har forsøgt at installerer den seneste version af chrome ved at bruge "sudo apt-get update" og så "sudo apt-get google-chrome-stable" men det virker ikke helt.
Jeg får en melding om at '' E: kunne ikke lokaliserer pakken google-chrome-stable"
Så jeg kan måske løse problemet ved at downloade chrome rigtigt?

Mvh
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Chrome er ikke i repro, seneste stabile skulle være fint nok da version 37 nu er udgivet:
http://www.google.dk/intl/da/chrome/
Seeker

Indlæg af Seeker »

Hej, jeg har lige downloadet den foreslåede 34 bit version fra den hjemme side, men det fungerer stadig ikke desværre.

Mvh
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

Du skal nok vinge af i 'software og opdateringer' under 'anden software' før den vil køre deb-pakken.
Når lejligheden byder sig.
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Indlæg af Ivan »

Der står noget om ‘libnss3′ på http://www.omgubuntu.co.uk/2014/08/netflix-linux-html5-support-plugins hvis det er Ubuntu 14.04 du bruger
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
momsemor
Forfatter
IRC nickname: LinuxMor
Geografisk sted: Hadsten

Indlæg af momsemor »

Hej....
Du kan installere Netflix Desktop med følgende kommando:
sudo apt-add-repository ppa:ehoover/compholio && sudo apt-get update && sudo apt-get install netflix-desktop
Vh. Jannie
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

momsemor skrev:Hej....
Du kan installere Netflix Desktop med følgende kommando:
sudo apt-add-repository ppa:ehoover/compholio && sudo apt-get update && sudo apt-get install netflix-desktop

Den har det store problem at den ikke har hardware acceleration og emulere Windows, så video'en er meget tung. Hvis man i stedet køre det via den seneste Chrome er der fuld drøn på.
martin joergensen
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af martin joergensen »

Personligt ødelagde pakken ‘libnss3′ mit system da jeg opgradere den
Seeker

Indlæg af Seeker »

Kurt Christensen skrev:Du skal nok vinge af i 'software og opdateringer' under 'anden software' før den vil køre deb-pakken.

Hej, jeg har været inde under systemindstillinger, og givet tilladelse til pakker fra canonical partnere, og lavet følgende APT adresse "deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu trusty main".
Men jeg kan stadig ikke få lov til at køre "sudo apt-get google-chrome-stable".
Jeg downloadede parken fra googles egen hjemmeside igår, og browseren fungerer fint, men den vil stadig ikke køre netflix :shock:

Mvh
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

martin joergensen skrev:Personligt ødelagde pakken ‘libnss3′ mit system da jeg opgradere den

Uha. Fortæl, fortæl. Hvad skete der? Jeg har opgraderet og netflix kører i øvrigt fint med standard chrome 37 (ingen grund til at installere en beta nu). Men nu bliver jeg jo helt nervøs.

PS: Wine-opskriften fungerede altid elendigt her hos mig, i forhold til: opgradér libnss, installér en user agent og sørg for at dine netflix indstillinger hedder noget med "foretræk HTML5" - opskriften.
martin joergensen
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af martin joergensen »

apt-get stoppede med at virke da pakken konfliktede, men det kan være et enkelt tilfælde. Det betød http://openelec.tv/ kom på mit media center, dog ingen Netflix
zob
Redaktør

Indlæg af zob »

Nå puha. Det skete ikke for mig. Jeg tror jeg satser for Netflix kører som en drøm nu.

PS: Til gengæld har jeg lige haft den særeste fejl. Hvis jeg installerer Chrome remote desktop software, så bruger deja-dup-monitor (backup-softwaren) pludselig omkring 14 GB RAM på min computer - ja 14 GB!! Men OK, det er way off topic. Men nogen gange er der bare ting som man ikke forstår: https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/deja-dup/+bug/1302416
AJenbo
Admin

Indlæg af AJenbo »

Seeker skrev:
Kurt Christensen skrev:Du skal nok vinge af i 'software og opdateringer' under 'anden software' før den vil køre deb-pakken.

Hej, jeg har været inde under systemindstillinger, og givet tilladelse til pakker fra canonical partnere, og lavet følgende APT adresse "deb http://archive.ubuntu.com/ubuntu trusty main".
Men jeg kan stadig ikke få lov til at køre "sudo apt-get google-chrome-stable".
Jeg downloadede parken fra googles egen hjemmeside igår, og browseren fungerer fint, men den vil stadig ikke køre netflix :shock:

Mvh

Chrome er ikke i Canonicals partner arkiv, men Googles eget. Googles arkiv bliver tilføjet som softwarekilde når du installere Chrome via deb pakke.