Google-konto logger ud

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Kristianlybaek

Google-konto logger ud

Indlæg af Kristianlybaek »

Hej.

Jeg bliver ved med at få meddelelser om, at jeg ikke kan tilgå min Google-konto, og jeg må gennem Online Accounts for at skrive mit password et par gange.

Fejlen er beskrevet flere steder som http://askubuntu.com/questions/181371/google-keep-asking-for-permission-to-authorize-my-online-account, men ifølge svaret skulle det være løst.

Kan det have noget at sige. at jeg bruger Gnome Shell?
[size=85]Ubuntu 14.04, 64-bit
Lenovo Thinkpad T430
Intel® Core™ i5-3320M CPU @ 2.60GHz × 4
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: Google-konto logger ud

Indlæg af lath »

Kristianlybaek skrev:Hej.

Jeg bliver ved med at få meddelelser om, at jeg ikke kan tilgå min Google-konto, og jeg må gennem Online Accounts for at skrive mit password et par gange.

Fejlen er beskrevet flere steder som http://askubuntu.com/questions/181371/google-keep-asking-for-permission-to-authorize-my-online-account, men ifølge svaret skulle det være løst.

Kan det have noget at sige. at jeg bruger Gnome Shell?

Jeg bruger MATE desktop, og har aldrig haft det problem.

Prøv at kigge efter om du har en indstilling der nuker alle cookies når browseren lukkes.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
Kristianlybaek

Prøv at kigge efter om du har en indstilling der nuker alle cookies når browseren lukkes.

Det sker ikke engang mellem browser sessions, men ret umotiveret mens jeg arbejder bl.a. i min browser.
Lenovo Thinkpad T430
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Er det i browseren du oplever det her eller er det mht. integrationen i de forskellige programmer via Onlinekontoer under system indstillinger i styre systemet?
Kristianlybaek

Det sker i onlinekontoer.
Jeg skal åbne onlinekontoer og give tilladelse til at tilgå google ved at skrive mit password igen. Det sker flere gange om dagen.
Lenovo Thinkpad T430
martin joergensen
Geografisk sted: Kolding

Indlæg af martin joergensen »

Det sker også nogle gange både for min private google konto og min firma "google apps"

Det sker helt tilfældig, jeg er ret overbevist om det er indbygget sikkerhed.

Jeg kan også huske tilbage i tiden, at der var nogle som havde dette problem, og det skyldes de havde en mobil som drillede.

Hvis du har nogle mobile enheder så prøv og genstart dem.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

Prøv at starte Firefox op fra Terminalen med:

Kode: Vælg alt

firefox

og derefter tilgå din mailkonto. Når at fejlen opstår, vil jeg regne med at der kommer en fejlmelding i Terminalen. Det ville være interresant at se det hele, men kontroller lige om der er nogen som helst private info, som fx en mailadd. efter besøg på Gmail, inden at du sender det herind!
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Christian.Arvai skrev:Prøv at starte Firefox op fra Terminalen med:

firefox

og derefter tilgå din mailkonto. Når at fejlen opstår, vil jeg regne med at der kommer en fejlmelding i Terminalen. Det ville være interresant at se det hele, men kontroller lige om der er nogen som helst private info, som fx en mailadd. efter besøg på Gmail, inden at du sender det herind!

... det er jo ikke i sammenhæng med browseren eller gmail at han oplever det.
Brugeravatar
Christian.Arvai
Admin
IRC nickname: Christian_Arvai
Geografisk sted: Holeby - Lolland

Indlæg af Christian.Arvai »

AJenbo skrev:
Christian.Arvai skrev:Prøv at starte Firefox op fra Terminalen med:

firefox

... det er jo ikke i sammenhæng med browseren eller gmail at han oplever det.

Ahhh, jeg havde ikke set linket.
Med venlig hilsen Christian

"We can only see a short distance ahead, but we can see plenty there that needs to be done." -- Alan Turing
pollute
IRC nickname: pollute
Geografisk sted: Århus

Indlæg af pollute »

Kristianlybaek skrev:Det sker i onlinekontoer.
Jeg skal åbne onlinekontoer og give tilladelse til at tilgå google ved at skrive mit password igen. Det sker flere gange om dagen.

Jeg har samme problem på Ubuntu gnome 14.04. Jeg skal hele tiden tilføje mit google konto password, til nøgleringen. Jeg kan godt tiljøje kontoen, men ikke password til nøgleringen, som ikke vil godkende password. Hver gang jeg gør det, siger den at password er forkert (og det er det ikke). Har helt opgivet at bruge google kontoen og opgiver nok også snart Ubuntu gnome. Jeg kan ikke forenes med gnomes notifikationer.
Min computer er en Acer Predator G3610