Opgraderings fejl
-
- Geografisk sted: København
Re: Opgraderings fejl
Okay ja, jeg har fået en menu som ser nogrnlunde sådan her ud
Boot Menu
2: ATAPI CDO: MATASHITADVD-RAM ..............
4: ATA HDDO: .............................................
5: PCI LAN : .....................................................
6: -USB HDD
USB DISK 2.0-(USB 2.0)
<enter setup>
Prikkerne indikerer at jeg ikke har skrevet det hele, hvilket jeg selvfølgelig gerne gør hvis i skal bruge det
Men hvad gør jeg så nu?
Mvh
Boot Menu
2: ATAPI CDO: MATASHITADVD-RAM ..............
4: ATA HDDO: .............................................
5: PCI LAN : .....................................................
6: -USB HDD
USB DISK 2.0-(USB 2.0)
<enter setup>
Prikkerne indikerer at jeg ikke har skrevet det hele, hvilket jeg selvfølgelig gerne gør hvis i skal bruge det
Men hvad gør jeg så nu?
Mvh
-
- IRC nickname: How to be me
Du skal have rykket USB DISK 2.0 op på førstepladsen, vist nok med f5 og f6 når du har valgt "change"?
Du kan muligvis også trykke (måske) f9, og få et valg hvorfra du vil starte op fra?
Du kan muligvis også trykke (måske) f9, og få et valg hvorfra du vil starte op fra?
Når lejligheden byder sig.
-
Hej, det virkede ikke med f5, men pyt med det for nærværende. jeg har fået bootet det nye ubuntu op fra usb'en og den er gået igang med at installerer, så må jeg ændre boot menuen senere. men jeg vil selvfølgelig meget gerne høre hvad jeg skal gøre for at lave om på opstarts fasen, så jeg får et valg mellem ubuntu og windows.
Mvh
Mvh
-
- IRC nickname: How to be me
Der kommer en menu i 10 sekunder hvor den vælger Ubuntu hvis du ikke vælger noget "andet".
Når lejligheden byder sig.
-
Tak, nu er jeg så nået til at jeg skal vælge installations type. Og jeg kan vælge mellem
1.Erstatte windows7 med ubuntu (ønsker jeg ikke)
2.Encrypt the new ubuntu instal..........
3.Use LMV with the new ubuntu istallation
4. noget andet - hvilket indbefatter at skulle foretage en partition selv.
Hvad er det bedste og det rigtige at gøre her
mvh
1.Erstatte windows7 med ubuntu (ønsker jeg ikke)
2.Encrypt the new ubuntu instal..........
3.Use LMV with the new ubuntu istallation
4. noget andet - hvilket indbefatter at skulle foretage en partition selv.
Hvad er det bedste og det rigtige at gøre her
mvh
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har du ikke helt glemt at følge mine anvisninger med at vælge prøv ubuntu og så tage back up af dine filer fra wubi installationen, samt at fjerne den tidligere ubuntu installation fra Windows?
Det med f5 og f6 var Kurt der trode du var i bios opsætningen frem for boot menuen, det lyder dog til at du fant ud af det.
Det med f5 og f6 var Kurt der trode du var i bios opsætningen frem for boot menuen, det lyder dog til at du fant ud af det.
-
Hej Jenbo, nej jeg var inde først og skrive navnet på stien, og jeg har afinstalleret ubuntu fra installerede program i windows. Jeg ved ikke om det virkede med kopieringen men det gør ikke så meget, jeg har det vigtigeste på en anden usb, som jeg laver back up på af alle mine filer fra tid til anden.
Så nu ville jeg sådan set bare have det nye installeret, og gik derfor til installationen af ubuntu, som du skrev jeg skulle gøre.
Du nævnte også det med partitionen, så jeg ville lige vente til jeg var sikker på hvad jeg skal gøre nu
Så nu ville jeg sådan set bare have det nye installeret, og gik derfor til installationen af ubuntu, som du skrev jeg skulle gøre.
Du nævnte også det med partitionen, så jeg ville lige vente til jeg var sikker på hvad jeg skal gøre nu
-
- Admin
Kan du prøve at vise os et billede af hvad du ser hvis du vælger noget andet
-
det ser sådan her ud
-
Jeg er ked af at det vender på hovedet, men jeg har forsøgt at dreje det uden held. I må lige sige til hvis jeg skal gøre et nyt forsøg, eller om i kan bruge det som det er
-
- Admin
Ok, jeg har fikset billedet for dig. Det ser ud til at installationen af en eller anden grund ikke kan få adgang til indholdet på Windows disken. Kan du prøve at gå tilbage til skrivebordet og starte programmet Gpartet. Det burde kunne fortælle os mere om hvad der kan være galt. Bliver det nødvendigt at sætte partitionerne op manuelt kan det også være lettere der fra. Når du åbner gpartet så højreklik på /dev/sda2, vælge informationer og tag et billede af vinduet (du kan bruge print screen).
-
- Admin
- IRC nickname: ClaudiuS
- Geografisk sted: Nyborg [fyn]
Kode: Vælg alt
gksu gparted
Til billede brug: Alt + Print Screen
Med Venlig Hilsen
Klaus
Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
Klaus
Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q
-
Det virker ikke rigtigt med at tage screen shots, som det er lige nu så virker tastaturet ikke efter hensigten på den PC jeg er ved at installerer programmet på, for eksempel hvis jeg trykker på (+ ?) tasten, så skriver den bindestreng (-) , der er flere andre som også giver forkerte tegn.
-
- Admin
Tryk på Ubuntu ikonet og søg efter program navnet (gparted) og start det der fra i stedet. Ved ikke lige hvorfor Klaus godt kan lide at starte grafiske programmer fra terminalen
p.s. der er ingen grund til at bruge print screen end dit kamera når du har et skrive bord, browser og det hele på computeren.
p.s. der er ingen grund til at bruge print screen end dit kamera når du har et skrive bord, browser og det hele på computeren.
-
Hej, jeg fandt programmet og det virker som om det allerede var installeret. I hvert fald kunne jeg åbne det uden problemer og fik det her skærmbillede. Jeg bruger to computere lige nu, så derfor er det letest for mig at sende billederne på den her måde, mens jeg installerer programmet på den anden