kan cryptkeeper anbefales til kryptering af folders?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gtr

kan cryptkeeper anbefales til kryptering af folders?

Indlæg af gtr »

ubuntu 14.04 64bit
cryptkeeper 0.9.5

Kan cryptkeeper anbefales til at kryptere foldere på en ekstern usb hdd? Hvilken kryptering anvendes og er den stærk nok?

Tak.
Jimmyfj
Geografisk sted: Nordjylland

Re: kan cryptkeeper anbefales til kryptering af folders?

Indlæg af Jimmyfj »

Jeg kender ikke noget til cryptkeeper, men jeg kender encfs, som folkene bag Ubuntu også anbefaler:

https://help.ubuntu.com/community/FolderEncryption

og kan anbefale systemet til alle, som har brug for cryptering.

Det optimale vil, naturligvis, være, at man kryptere sin /home-folder under install, og eventuelt krydre det med Linux LVM, Logical Volume Management.
"OM 100 ÅR ER ALTING GLEMT !"

Ubuntu - Dev-ed.
Linux User # 448500
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: kan cryptkeeper anbefales til kryptering af folders?

Indlæg af lath »

gtr skrev:ubuntu 14.04 64bit
cryptkeeper 0.9.5

Kan cryptkeeper anbefales til at kryptere foldere på en ekstern usb hdd? Hvilken kryptering anvendes og er den stærk nok?

Tak.

Hej gtr

Det nyeste udgave (#87) af Full Circle Magazine - det helt gratis Ubuntu online-blad - har en artikel du måske finder nyttig: "Security - Truecrypt alternatives" - altså artiklen handler om alternativer til Truecrypt.
Download herfra: http://fullcirclemagazine.org/issue-87/

Alle de forrige 86 blade er også interessante. Masser af gode nyheder.
Er man interesseret i Ubuntu, og vil have en 12 gratis blade om året, så meld dig på deres mailingliste, så du ved hvornår der er udkommet et nyt gratis blad. Det er min erfaring at de ikke spammer dig med alt muligt crap, så du kan trygt give dem din email til maillinglisten (kig efter subscribe i kolonnen til højre - du skal scrolle lidt ned for at finde den).

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags