Chromium og tastatur mangler forbindelse

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Toddvarg
Geografisk sted: Vejle

Chromium og tastatur mangler forbindelse

Indlæg af Toddvarg »

jeg har fået et mærkeligt browser problem med Chromium. Det er som om forbindelsen mellem tastatur og chromium mangler. I alle de andre browsere så reagerer de på tastetryk, udenom i chromium. Jeg har læst mig frem til at det er en bug https://bugs.launchpad.net/ubuntu/+source/chromium-browser/+bug/1307648 hvor det løses det med

Kode: Vælg alt

ibus exit
Jeg kan bekræfte at det fungere, men den fungere kun til næste genstart. I sprogunderstøttelse har jeg sat tastatur-input-metode til ingen istedefor ibus, men det har ingen effekt. Jeg havde overvejet at fjerne ibus, men da jeg er usikker på konsekvenserne af denne handling, tænkte jeg det var bedst at spørge om det er en god ide :) Ud fra hvad der siges her skulle det ikke være noget problem http://askubuntu.com/questions/487083/is-removing-ibus-enough men når jeg skriver

Kode: Vælg alt

sudo apt-get remove ibus
Følgende pakker vil blive AFINSTALLERET:
  ibus ibus-pinyin ibus-table lubuntu-desktop
så virker det som om lubuntu-desktop skal bruge den. Forslag?
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Ivan
Geografisk sted: Rudkøbing

Re: Chromium og tastatur mangler forbindelse

Indlæg af Ivan »

Jeg skal ikke kunne sige at ibus er nødvendig eller ej, men når jeg har haft fjernet fx. de medfølgende spil i Lubuntu, så er lubuntu-desktop også blevet fjernet, det sker fordi at det er noget der er med i standard installationen af Lubuntu.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Ved at fjerne lubuntu-desktop laver du en custome installation hvor du selv er ansvarlig for hvilke standart pakker der vil være installeret ved opgradering. Ud over det burde der ikke være noget problem i det.
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Udfra hvad jeg har kunne læse mig frem til, så virker det om om det er ok at fjerne ibus http://askubuntu.com/questions/426094/is-ibus-necessary-on-ubuntu-13-10 siden jeg kun bruger dansk keyboard, håber ikke jeg kommer til at fortryde det. Lige nu så fungere forbindelsen mellem keyboard og chromium-browseren igen.
Jeg kom dessuden frem til at jeg bruger ikke lubuntu-desktoppen, så det gjorde ikke noget at den forsvandt.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

AJenbo skrev:Ved at fjerne lubuntu-desktop laver du en custome installation hvor du selv er ansvarlig for hvilke standart pakker der vil være installeret ved opgradering. Ud over det burde der ikke være noget problem i det.

Ibus var problemet, at lubuntu-desktop forsvandt var mere et sideproblem, der egentlig ikke havde så stor vigtighed
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Jan

Indlæg af Jan »

min løsning.
indstaller chrome
virker super stabil i lubuntu
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Jan skrev:min løsning.
indstaller chrome
virker super stabil i lubuntu

Jeg bruger gnome ubuntu, men jeg kunne observere at når jeg fjernede ibus, så fjernet det også lubuntu-desktop. En desktop jeg havde installeret kun for sjovt, i tillæg til gnome-shell.
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen
Jan

Indlæg af Jan »

ok,men jeg har observeret at chromium på flere lubuntu pcer har det problem at

der ikke kan skrives i felter i den undtagen tegn som @ vil den godt tage imod,

måske en fejl lubuntu har som du fik ved at installere denne desktop for sjov :shock:
Brugeravatar
Toddvarg

Indlæg af Toddvarg »

Jan skrev:ok,men jeg har observeret at chromium på flere lubuntu pcer har det problem at

der ikke kan skrives i felter i den undtagen tegn som @ vil den godt tage imod,

måske en fejl lubuntu har som du fik ved at installere denne desktop for sjov :shock:

Det har jeg ikke tænkt på, men det virker ikke som om det kun er et lubuntuproblem, det eksisterer også i ubuntu og kubuntu http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=2227109
Ting tager tid

med venlig hilsen
Tom Oddvar Gundersen