nautilusubuntu14.04 kan man forlænge hovertiden over folder?

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
gtr

nautilusubuntu14.04 kan man forlænge hovertiden over folder?

Indlæg af gtr »

ubuntu 14.04
nautilus

I nautilus er drag file funktionen ændret. Hvis man tager en file og hover hen over en folder, går man ind i folderen.
Dvs nu kan man navigere rundt i folder systemet med en file, man holder. Det går stærkt med at gå ind i en folder, når man holder en file og hover over en folder.

Kan man ændre indstillingen, så hvis man holder en file og hover over en folder, at der går flere sekunder, inden man åbner folderen?

Tak.
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Re: nautilusubuntu14.04 kan man forlænge hovertiden over fol

Indlæg af lath »

gtr skrev:ubuntu 14.04
nautilus

I nautilus er drag file funktionen ændret. Hvis man tager en file og hover hen over en folder, går man ind i folderen.
Dvs nu kan man navigere rundt i folder systemet med en file, man holder. Det går stærkt med at gå ind i en folder, når man holder en file og hover over en folder.

Kan man ændre indstillingen, så hvis man holder en file og hover over en folder, at der går flere sekunder, inden man åbner folderen?

Tak.

Hvis der en brugbar indstilling, så kan du nok finde den i gconf for Nautilus.
Du kan bruge gconftool-2 til at lave ændringerne med.

Husk backup før du laver ændringer.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Du kan i øvrigt komme tilbage ved at holde holde filen over et niveau i breadcrumb.
gtr

Indlæg af gtr »

Tak for svar.

I synaptic package manager kan jeg se, at gconf2 er installeret. I menuen hedder gconf2 config editor eller dconf editor? Jeg har begge programmer installeret. Jeg har ikke brugt dem, fordi flere steder har jeg læst advarsler, der siger, at man kan fryse hele styresystemet, hvis man indstiller uhensigtsmæssigt.

Derfor foretrækker jeg testede instruktioner.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Du kan kun lave bruger ændringer så det kan ikke gå ud over hele systemet
lath
IRC nickname: lars_t_h
Geografisk sted: Fyn

Indlæg af lath »

gtr skrev:Tak for svar.

I synaptic package manager kan jeg se, at gconf2 er installeret. I menuen hedder gconf2 config editor eller dconf editor? Jeg har begge programmer installeret. Jeg har ikke brugt dem, fordi flere steder har jeg læst advarsler, der siger, at man kan fryse hele styresystemet, hvis man indstiller uhensigtsmæssigt.

Derfor foretrækker jeg testede instruktioner.

Lav en komplet backup af dine mapper og filer der begynder med et punktum. Det er konfigurationsfiler.

dot-filer og dot-mapper (det kalder man dem, når de begynder med et punktum) er normalt skjult. I Nautilus er der en Vis skjulte filer mulighed.
Opret en ny mappe og råkopier alle dot-filer og dot-mapper ind i din nye mappe. Så har du en fin backup.
Du skal ikke lave backup af .Xautority for ellers får du session-problemer når den reetableres fra backup.

Du kan også lave en ekstra brugerkonto (med admin rettigheder!), så du altid kan logge ind på den konto - skulle du konfigurere din nuværende brugers session forkert, så den bliver ubrugelig.
Hus at du skal bruge sudo <dit oprindelige bruger navn> <program> <argumenter til det program>, hvis du skal pille ved din oprindelige bruger's filer fra den nye bruger konto.

Ord i < > parenteser i sudo kommando er pseudo-brugernavne, og pseudo-kommandoer, og pseudo-argumenter, så du skal altså ikke bare råkopiere kommandoen uden at udskifte dem med de rigtige brugernavne/kommandoer, og argumenter.

/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
gtr

Indlæg af gtr »

Tak for svar, jeg vil teste det i en virtualbox ubuntu guest først.