Problemer med Ubuntu Server (7.04)

Alle tekniske spørgsmål som ikke hører ind under de andre fora.
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Problemer med Ubuntu Server (7.04)

Indlæg af Wrapper »

Hey

Lige når man står og skal bruge sin server allermest grundet opgaveskrivning, ska den selvfølgelig opføre sig unormalt...

Mit hovedproblem er at en gang i døgnet, ca ved 13.20 tiden, kan jeg ikke komme på webserveren via http (altså i browseren), hverken via domæne eller ip, som om at Apache har lagt sig til at sove. De sidste par dage har jeg blot valgt at genstarte computeren, og har ik lige tjekket om det ku gøres ved blot at genstarte apache. Jeg kan sagtens forbinde til serveren via ssh og ftp når det sker, så jeg rebooter derfor via ssh.
Men det gider jeg altså ik gøre hver dag... Nogen der har oplevet noget lignende?

Her idag var jeg lidt for hurtig på aftrækkeren til at reboote, jeg burde lige ha tjekket syslog inden reboot. Jeg tjekkede med tail de sidste 50 linjer efter reboot, men der står bare en masse opstartsbeskeder osv. en omgang "cat /var/log/syslog | grep apache" resulterer ikke i noget :(
- Men imorgen kan jeg lige tjekke med tail igen, hvis vi da ikke har fundet en løsning inden ;)

Det ska siges at problemerne har stået på umiddelbart siden søndag, hvor vi natten til søndag havde strømafbrydelse. Søndag morgen hvor jeg startede maskineriet op kom den med fejl lige efter rammene var talt op, noget med en primary ide fejl, men også en cmos fejl (hvilket jo så nok relaterer til biosen), søgte lidt på nettet men det gav ik noget brugbart. Jeg var inde i bios lige efter, men ku ik se noget usædvanligt, så savede og trykkede exit, hvorefter maskinen booter op på ubuntu igen :D
- Dog prøvede ubuntu hvis at finde et punkt på en disk hvor den sku resumere fra, men det kan den ik så den udfører bare en normal boot ... weird...
Men i forbindelse med det strømbrud bliv mit ur på pcen nulstillet til januar 2003, har prøvet med "date -s" og så en ny tid, men den accepterer ik den tid - ska dog nok lige kigge manualen igennem for det rigtige format...

puha det blev jo til en hel roman - håber ik det skræmmer folk væk fra tråden...
Billede

Billede
Wrapper
Geografisk sted: Århus, Denmark

Re: Problemer med Ubuntu Server (7.04)

Indlæg af Wrapper »

fra /var/log/apache2/error.log.1

[Sat Jan 04 06:25:17 2003] [notice] caught SIGTERM, shutting down

umiddelbart vil jeg tro det er 12 minutter før jeg lavede min genstart i dag... hmmm ...
Billede

Billede