Da jeg gerne vil have min openPGP nøgle instaleret her på 14.04 X64, vil den ikke instaler den.
Den skriver at den ingen adgang har, til .gnupg kataloget låst til root, den viser også at den er låst med nøgle.
Har en anden computer hvor jeg godt kan gå ind i .gnupg kataloget, så forstå ikke lige hvorfor den har låst det katalog.
Hvordan sletter man det skjulte katalog, for igen at prøve at instaler min PGPnøgle.
Futte.
openPGP
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Re: openPGP
Futte skrev:Da jeg gerne vil have min openPGP nøgle instaleret her på 14.04 X64, vil den ikke instaler den.
Den skriver at den ingen adgang har, til .gnupg kataloget låst til root, den viser også at den er låst med nøgle.
Har en anden computer hvor jeg godt kan gå ind i .gnupg kataloget, så forstå ikke lige hvorfor den har låst det katalog.
Hvordan sletter man det skjulte katalog, for igen at prøve at instaler min PGPnøgle.
Futte.
Du må have kopieret fra en backup med superbruger(=root) rettigheder for hvis man gør det så bliver filer og mapper ejet af superbrugeren, og dem har en almindelig bruger normalt ikke adgang til (sikkerhed).
Herunder antager jeg:
- at dit nuværende brugernavn kan få superbrugerrettigheder ved at skrive sudo foran en kommando, samt skrive dit korrekte kodeord, når du bliver bedt om det.
- at du ved hvordan sudo virker. Hvis du ikker gør, så skriv bare igen, hvis du har problemer.
Du skal ændret brugernavnet med chmod, og gruppen med chgrp:
Kode: Vælg alt
sudo chmod -R $USER $HOME/.gnupg
samt
sudo chmod -R $USER $HOME/.gnupg
Du kan sætte kommandoerne ind i den samme kommando linie, hvis du adskiller kommandoerne med et:
;
- tegn.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- IRC nickname: Futte
- Geografisk sted: Brønderslev
Re: openPGP
Hej lath.
Jeg takker for din hjælp, kunne ikke lige få det til at virke, instalerede lige om, det vare jo aldrig(tøhø).
Så nu virker alt her.
PS.
Er gået 100 %, på ubuntu nu med 5 computer.
Jeg takker for din hjælp, kunne ikke lige få det til at virke, instalerede lige om, det vare jo aldrig(tøhø).
Så nu virker alt her.
PS.
Er gået 100 %, på ubuntu nu med 5 computer.
Intel desktop DH57DD med 8GB ram 1333 mhz og I5 CPU 3,3 GHZ / 3,6 GHZ. Og 3stk 500 GB Harddiske.