DR klar med ny streaming tjeneste+app til mobiler og tablets
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
DR klar med ny streaming tjeneste+app til mobiler og tablets
"DR klar med ny streaming-tjeneste og apps til smartphones og tablets"
http://www.version2.dk/artikel/dr-klar-med-ny-streaming-tjeneste-og-apps-til-smartphones-og-tablets-58950
/Lars
Edit: typo i emne felt
http://www.version2.dk/artikel/dr-klar-med-ny-streaming-tjeneste-og-apps-til-smartphones-og-tablets-58950
/Lars
Edit: typo i emne felt
Senest rettet af lath 2. jun 2014, 22:33, rettet i alt 1 gang.
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Re: DR kar med ny streaming tjeneste+app til mobiler og tabl
Lige så langsomt begynder det igen at give mening at jeg betaler fuld licens på trods af at jeg ikke har haft fjernsyn i 15 år (altså stort set ikke siden jeg flyttede hjemmefra).
De kommer selvfølgelig til at understøtte chromecast, men de burde også begynde at tagge deres udsendelser. Hvis man søger på "nyheder" får man kun "nyheder fra Grønland" og hvis man søger på "satire" får man ingenting. Det må være fordi det skal indgå i titlen. Jeg synes det er svært at finde de programmer der kunne interessere en af samme årsag.
De kommer selvfølgelig til at understøtte chromecast, men de burde også begynde at tagge deres udsendelser. Hvis man søger på "nyheder" får man kun "nyheder fra Grønland" og hvis man søger på "satire" får man ingenting. Det må være fordi det skal indgå i titlen. Jeg synes det er svært at finde de programmer der kunne interessere en af samme årsag.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: DR kar med ny streaming tjeneste+app til mobiler og tabl
Man kunne håbe at de samtidig vil streame alle deres udsendelser og ikke kun de lidt ældre, men det er vel deres aftaler med andre firmaer der er problemet der.
-
Re: DR klar med ny streaming tjeneste+app til mobiler og tab
Jeg vil opfordre til lige at kigge på "Medieuniversets REST API (ell. MU ell. PSDB)": http://www.dr.dk/mu
Der står:
Det er et RESTful API til DRs streaming tjenester.
Hvis der ikke allerede er et Unity scope er det meget oplagt at lave et specielt til DR streaming.
En Chrome/Chromium NaCl add-on kunne også være interessant at lave - for mit vedkommende primært fordi at NaCl er maskinkode, og at det bare er så meget hurtigere (ofte en faktor 10x) end JavaScript nogensinde kommer til.
NaCl maskinekode kan laves med Go 1.3 compileren der kommer meget snart, og i Go er det nemt at lave en korrekt afvikling af kode der kører i parallel.
/Lars
Der står:
Du har fundet maskingrænsefladen til DR's online programinformations-, lyd- og video-bibliotek. Hvis du er et menneske vil du nok foretrække at opleve indholdet via dr.dk/tv, dr.dk/radio, dr.dk/p eller et af de mange andre steder på dr.dk.
Jeg er en udvikler eller en robot! : Skjul denne besked
Vi bruger bl.a. ASP.NET MVC, mongoDB og Apache Solr til at levere dig disse data.
Og sådan byggede vi det:
Se video
Det er et RESTful API til DRs streaming tjenester.
Hvis der ikke allerede er et Unity scope er det meget oplagt at lave et specielt til DR streaming.
En Chrome/Chromium NaCl add-on kunne også være interessant at lave - for mit vedkommende primært fordi at NaCl er maskinkode, og at det bare er så meget hurtigere (ofte en faktor 10x) end JavaScript nogensinde kommer til.
NaCl maskinekode kan laves med Go 1.3 compileren der kommer meget snart, og i Go er det nemt at lave en korrekt afvikling af kode der kører i parallel.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Uuh nice, lath! Jeg bikser selv med at lave RESTful services for tiden (er dog ikke helt nået til klient delen). Lækkert.
-
- Geografisk sted: Fredericia
Min begejstring kan ligge på et meget lille sted.
Det er fedt... men hvor ville det dog være bedre om de fik deres almindelige portal til at servicere det hele i stedet!
http://cdixon.org/2014/04/07/the-decline-of-the-mobile-web/
Det er fedt... men hvor ville det dog være bedre om de fik deres almindelige portal til at servicere det hele i stedet!
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
thj01 skrev:Min begejstring kan ligge på et meget lille sted.
Det med at servicere det hele har nok noget at gøre med at DR køber sig ret til at vise noget i en begrænset periode, og derfor bliver de nødt til at lave tidsbegrænsning på.
Deres eget materiale kan de streame lige så meget de vil, da de ikke skal købe ret til at vise det.
Jeg så 4 film om dyrevandringer igår, super gode, og nul knas i streamingen, så jeg er meget tilfreds.
/Lars
-
- Admin
Nogle ting køber de slet ikke ret til at stramme
-
Jeg har igår brokket mig til DR, fordi:
som er fra det her tweet: https://twitter.com/LarsTHansen/status/475594355840143360
Der er det problem at jeg er helt overbevist om at Fyn, hvor mobiltelefonen fysisk befinder sig, er en del af Danmarks territorie - og det mener DRs server så ikke.
/Lars
som er fra det her tweet: https://twitter.com/LarsTHansen/status/475594355840143360
Der er det problem at jeg er helt overbevist om at Fyn, hvor mobiltelefonen fysisk befinder sig, er en del af Danmarks territorie - og det mener DRs server så ikke.
/Lars
-
- Admin
Nu er det ikke sådan at du har en proxy tundel eller ligende på din telefon Hvilken ip har telefonen?
-
AJenbo skrev:Nu er det ikke sådan at du har en proxy tundel eller ligende på din telefon Hvilken ip har telefonen?
Den er koblet direkte op til TelenorDanmarks 3G netværk og har en offentlig IP adresse.
Jeg bruger ikke WiFi/WLAN for mine mobiler, da mit dataforbrug er ret lavt (300 MB, typisk) og jeg kan bruge 3 GB/måned (Du kan se at WiFI symbolet ikke vises i skærmbilledet, som er taget af mobilen).
Det er dog rigtig at brug af WiFi burde virke/kunne være en work-around, da jeg har set adskillige TV programmer fra DR over min ADSL forbindelse (endelig får jeg noget ud af min licens-betaling). Jeg har bare ikke tændt for "Styx" endnu, og testet det.
/Lars
-
- Admin
Nævnte ikke WiFi så er ikke helt med på hvad der får dig på de tanker.
Hvis ikke du hade en offentlig ip kommer du nok ikke særlig langt på nettet Men ok jeg kan også bare se den ud fra dit post
Den bliver rigtig identificeret som dansk og telenor de steder hvor jeg har prøvet at slå den op, så mystisk at DR tror noget andet.
Hvis ikke du hade en offentlig ip kommer du nok ikke særlig langt på nettet Men ok jeg kan også bare se den ud fra dit post
Den bliver rigtig identificeret som dansk og telenor de steder hvor jeg har prøvet at slå den op, så mystisk at DR tror noget andet.
-
- Geografisk sted: Fredericia
måske en bug i API'en
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.
-
thj01 skrev:måske en bug i API'en
DR kigger på min klage over fejlen i appen.
Svar fra DR den 08. Juni 2014 kl 15:45
Kære Lars T. Hansen
Vi har modtaget din henvendelse vedrørende og vil sørge for, at det når den rette medarbejder i DR.
Svar fra DR den 10. Juni 2014 kl 11:35
Kære Lars T. Hansen
Tak for din mail som DR Programservice d.d. har videresendt til den relevante redaktion, der vil svare dig direkte.
Med venlig hilsen
Bente Hansen
DR Program- og Teknikservice
Svar fra DR den 10. Juni 2014 kl 12:04
Hej Lars
Din henvendelse er sendt videre til vores streaming afdeling, som vil kigge på problemet.
Venlig hilsen
Ved besvarelse af denne e-mail, venligst inkluder hele korrespondancen.
--------------------------------------------------------------------------------------------
L. Glar
Assistent, DR Program- og Teknikservice
DR
DR Byen
Emil Holms Kanal 20, opg. 8-5
DK-0999 København C
T +45 3520 2400
drteknikservice@dr.dk
http://www.dr.dk
-
- Admin
Når en forespørgsel skal vider sendes mere end 3 gange ved man det går godt