Usmarte smartphones Ubuntu bliver bedre håber jeg.

Her postes alt, som ikke direkte har noget med Ubuntu at gøre.
Finn Bjerke
IRC nickname: finnbjerke
Geografisk sted: Moss Norge

Usmarte smartphones Ubuntu bliver bedre håber jeg.

Indlæg af Finn Bjerke »

Jeg ønsker at samtaler, aftaler og SMS og Email integreres i min smarte telefon. Det vi har nu er dumsmart.

Se dette scenarie for dig
1. Jeg ringer laver aftale Onsdag 13/13 kl 13 (lidt usædvanligt tidspunkt) Anders Andrik Andersen fra Ahus
2. Aftalen skal skrives i kalender med det samme og bekræftes via SMS "as we speak" kopi til email
3. Der skal være et lille note apparat og automatik på kalender aftaler og skriftlig kopi af aftalen.

Der bør være en app som kan dette udenom "data spionage" og WIFI afhængighed. Mine aftaler skal være let tilgængelige for mig oprettes med 2-3 tastetryk og ikke kunne opbevares af andre.

Android og Iphone er ikke indstillet på dette de har andre interesser, når først Ubuntus apps kommer tror jeg brugervenligheden og anvendeligheden i praksis kommer i højsædet.

Jeg glæder mig faktisk til en Ubuntu telefon. Forestil dig dette:

Du samtaler telefonen kommer op med en kalender og spørger om der skal noteres noget, det som skrives sendes pr SMS til din samtale partner når samtalen er slut og det er indført i aftale systemet.
Kardemommeloven er en god ting.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Usmarte smartphones Ubuntu bliver bedre håber jeg.

Indlæg af AJenbo »

Dette burde ogsåfint kune lade sig gøre med en android app, jeg forstår ikke hvorfor du mener det vil komme til ubuntu først.

Du har efterhåndenoprettet mange af denne slaks emner, var det ikke bedre at besvare en af de tidligere så tankerne kunne blive samlet i en tråd
Brugeravatar
Martin Jørgensen
IRC nickname: Martinjo84

Indlæg af Martin Jørgensen »

Jeg lever efter min Google Kalender og med google now er det bare endnu nemmere.

Når jeg sætter en adresse på min aftale, popper begivhenden op på google now og siger det er tid til at køre og spørger om jeg vil starte Navi

Altså det kan næsten ikke blive nemmere :D
Klaus Rasmussen
Admin
IRC nickname: ClaudiuS
Geografisk sted: Nyborg [fyn]

Indlæg af Klaus Rasmussen »

Gud ved hvad motivationen er?
Med Venlig Hilsen
Klaus

Kører Ubuntu 24.04.1 på ASUS All-Series, og Probook 4520s.
Gratis Ubuntumagasin: http://fullcirclemagazine.org/
https://mega.nz/folder/aJsmCYKa#dxMHKTi4Idmz6hiVpsI68Q