jre, nemid og andre java applets
-
jre, nemid og andre java applets
Hej
Her efter den sidste opdatering i 14.04 kom der en opdatering ind på jre, og java har siden da opført sig besynderligt. Først og fremmest bliver man spurgt hver gang der sker en transaktion i forbindelse med nemid, om man vil "run this application" og hvor man pænt spørges om man skal huske valget man lige har gjort. Den bliver ved med at poppe op. I et fragtprogram for esbjerg gods, er der felter der ikke dukker op så man kan komme videre.
Heldigvis var der en computer der ikke var opdateret, så den kan man bruge nu. Any hints ?
Her efter den sidste opdatering i 14.04 kom der en opdatering ind på jre, og java har siden da opført sig besynderligt. Først og fremmest bliver man spurgt hver gang der sker en transaktion i forbindelse med nemid, om man vil "run this application" og hvor man pænt spørges om man skal huske valget man lige har gjort. Den bliver ved med at poppe op. I et fragtprogram for esbjerg gods, er der felter der ikke dukker op så man kan komme videre.
Heldigvis var der en computer der ikke var opdateret, så den kan man bruge nu. Any hints ?
larsbj
-
- IRC nickname: How to be me
-
- IRC nickname: How to be me
Re: jre, nemid og andre java applets
Hov, nu virkede java i Chrome med Coop-bank efter lige at have opdateret.
Når lejligheden byder sig.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Har haft samme oplevelse på ændre udgaver (kan godt være det ikke var der i 12.04), men mener ikke det er et problem med Oracel Java. Jeg har det dog fint med altid at skulle godkende NemID
-
Den der med nemid kan jeg også godt leve med, men den fra Esbjerg Gods var straks værre. Den virkede før opdateringen, men går i stå efter opdateringen.
larsbj
-
- Admin
Jeg vil forslå du prøver om det virker med Oracel Java, det er løsning 2 på følgende link:
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2013/09/29/java-og-flash-understottelse-mangler/#java_understottelse_mangler
https://ubuntudanmark.dk/blog/artikler/2013/09/29/java-og-flash-understottelse-mangler/#java_understottelse_mangler
-
I gamle dage hvor Nordea gik i hårdknude over openjdk, blev jeg så træt af oracle-java, at den vil jeg gerne undgå indtil jeg lige får afklaret helt om openjdk kan klare opgaven
larsbj
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
Kurt Christensen skrev:Hov, nu virkede java i Chrome med Coop-bank efter lige at have opdateret.
Chrome browseren nægter pure at køre Java applets, hvis din JRE er for gammel - og der kommer, AFAIK, ikke nogen advarsler om det.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-
Hvilket versioner af java bruger du - prøv at skrive i en terminal vindue (ctrl+alt+t)
java -version <- skriv eller indsæt denne sætning hilsen jan
java -version <- skriv eller indsæt denne sætning hilsen jan
-
- root@lbj-Brazos:/usr/lib/chromium-browser/plugins# java -version
java version "1.7.0_55"
OpenJDK Runtime Environment (IcedTea 2.4.7) (7u55-2.4.7-1ubuntu1)
OpenJDK 64-Bit Server VM (build 24.51-b03, mixed mode)
Har lige prøvet oracle versionen af. Den løser nemid popup, men ikke esbjerg gods. Der har også været en opdatering af firefox. Det er måske det der er problemt. Jeg prøver at få chromium til at virke med java, men jeg kan ikke få icedtea pluginnet til at virke. Endnu.
larsbj
-
- Admin
Chromium understøtter ikke længere Java plugin, og det er også på vej ud i Chrome.
-
Tak. Har lige prøvet esbjerg gods siden af i chromium og her virker det, så det er ikke java eller jdk relateret. Det er firefox relateret. Blind end.
larsbj
-
- Admin
Dead end?
-
- IRC nickname: lars_t_h
- Geografisk sted: Fyn
larsbj skrev:Tak. Har lige prøvet esbjerg gods siden af i chromium og her virker det, så det er ikke java eller jdk relateret. Det er firefox relateret. Blind end.
Husk at du skal genstarte browseren, hvis du installerer/afinstallerer plugins.
/Lars
Jeg er Software ingeniør (Diplomingeniør) i Informationsteknologi og indlejede systemer, hvor indlejrede systemer er computer (microcontroller) + elektronik i for eksempel et TV, en router, en vaskemaskine og den slags
-