Grafiske håndtag til skærmopsætning

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Mahgong

Grafiske håndtag til skærmopsætning

Indlæg af Mahgong »

Det ser ud til at det eneste grafiske "håndtag" til opsætning af skærm ( lys - kontrast - gamma - vibrance etc ) er lysstyrken.

Findes der en måde at få adgang til flere håndtag fx til ændring af kontrast.
Den aktuelle lidt kontrastsvage maskine er en Asus A7 med et ATI-radeon grafikkort.

Spørger her i forummet efter at forsøgt alle mulige og især umulige metoder ( resulterede i en ny clean install )

Det første jeg forsøgte var noget emd Xcalib i terminalen. Det andet var en linux download fra producentens webside.......det var det der kostede en ny-installation

????
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Grafiske håndtag til skærmopsætning

Indlæg af AJenbo »

AMD driveren har vist nogle indstillinger for det. Der er også farve justering under system indstillinger
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Indlæg af Blueeyez »

Mig bekendt er der lidt under tilgængelighed under system indstillinger, der er os compiz som er i Ubuntu Software Center og vidst os i Unity-tweak.

Husk dog det er på eget ansvar hvad du gør.. For de nævnte apps giver nogle gode funktioner på det område :-)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
Jan

Indlæg af Jan »

Er du sikker på du hentede driveren fra systemindstilliger/software og opdatering/yderligere driver
Når den så siger søger efter yderligre driver VENTER DU til den har søgt færdig.Vælg så en af de andre driver
tag noget tid at indstallere derpå genstart,efter den klik på windows tast opner unity-skriv her
amd catalyst control center -farve
hvis det ikke er det du har problemmer med så skriv det lige hilsen jan
Mahgong

Indlæg af Mahgong »

Takker for svar. Jeg vil tjekke jeres anvisninger i løbet af dagene. Men noget af problemet med den søvnige skærm er løst. Det viste sig at Ubuntu selv satte lysstyrken til 3/4 af max ved hver gen og -opstart. Det har jeg nu fået løst via tastaturets egne skærmtaster. Det har klart hjulpet. :-)
Det er bøvlet der gir erfaring :-)