AJenbo skrev:Ved ikke om du overså det men jeg har allerede skrevet det næste indlæg.
... og det skal du have mange tak for - jeg havde bestemt IKKE ventet SÅ fin betjening her klokken lort om natten.
AJenbo skrev:Ved ikke om du overså det men jeg har allerede skrevet det næste indlæg.
ksor skrev:> AJenBo
Bortset fra, hvad jeg tror er en lille stavefejl, så starter maskinen op, men NumLock er stadig ikke ON ved logon dialogen.
Stavefejl, da du skriver:
[SeatDefaults]
greeter-setup-script=/usr/bin/numlockx on
jeg går ud fra det skal være [SetDefaults] i første linie - ellers starter maskinen slet ikke op !
ksor skrev:ksor skrev:> AJenBo
Bortset fra, hvad jeg tror er en lille stavefejl, så starter maskinen op, men NumLock er stadig ikke ON ved logon dialogen.
Stavefejl, da du skriver:
[SeatDefaults]
greeter-setup-script=/usr/bin/numlockx on
jeg går ud fra det skal være [SetDefaults] i første linie - ellers starter maskinen slet ikke op !
Jeg prøvede "numlockx" manuelt i LXTerminal med parametrene hhv. ON og OFF bare for at prøve, og den meddeler så, at numlockx ikke er installeret.
Efter installationen kan man tænde og slukke Numlock med parametrene hhv. ON og OFF - det er jo fint at erkende det for en novice.
MEN er numlockx nu også installeret EFTER en reboot - se det ved en novice ikke - men nu prøver jeg at se ved at genstarte.
AJenbo skrev:Ok, godt det kom op at køre igen. Beklager stave fejlen. Programmer skulle helst ikke lige sådan afinstallere sig selv så vi håber det virker
AJenbo skrev:Ok, det lyder til at det er et af autorun forslagene der køre. De aktivere som sagt først efter logind da det er på bruger niveau.
Claus Henriksen skrev:ksor skrev:Ivan skrev:ksor skrev:Kan numlockx laves om til (eller er det allerede ?) en "skrivebordskonfigurationsfil", så den kan ligge som et ikon på skrivebordet ?
åben leafpad
kopier eller skriv følgende i den
[Desktop Entry]
Encoding=UTF-8
Type=Application
Name=numlockx
Name[da_DK]=numlockx
Icon=
Exec=numlockx
Comment[da_DK]=
Gem filen på dit skrivebord, fx som numlockx der skal ingen filendelse på
Der må være en skrivefejl - JEG har kopieret dit til leafpad - ved 2-klik på ikonet påskrivebordet kommer msgbox:
Invalid desktop entry file: '/home/jbs/Skrivebord/numlockx'
Virker nu fint her, Ivans fix. Og kopieres det til ~/.config/autostart starter min session fint op med Numlock ON.
Klaus Rasmussen skrev:Hvis du vil have Numlock on allerede ved login skærm er der ingen vej uden om BIOS. Du kommer sandsynligvis ind i den ved at holde DEL-knappen nede under BOOT.
Claus Henriksen skrev:Jeg har blot konstateret at man kan sætte numlock on vha. autostart i 1404. Ikke at det virker under login, som jeg nu kan se er det du vil have?
At der er forvirring og frustration i denne tråd ser jeg som udtryk for at vi alle gerne vil hjælpe,- det kræver ofte tålmodighed fra alle parter.