NumLock igen igen
-
- IRC nickname: KSor
- Geografisk sted: Århus V
NumLock igen igen
Jeg har netop installeret Lubuntu14.04, og mangler NumLock ON efter boot !
Jeg kan godt se der er andre, som har samme problem, og nogle har også fundet løsninger, men disse siger mit absolut intet !
Hvordan får man NumLock til at være ON efter reboot ?
Jeg kan godt se der er andre, som har samme problem, og nogle har også fundet løsninger, men disse siger mit absolut intet !
Hvordan får man NumLock til at være ON efter reboot ?
Mvh
KSor, Århus V
KSor, Århus V
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: NumLock igen igen
Jeg syndes du skal skruge lidt ned for brugen af udråbstegn, eller måske få kigget på blodtrykket.
Løsningen på dit problem burde være at installere numlockx
-
AJenbo skrev:Jeg syndes du skal skruge lidt ned for brugen af udråbstegn, eller måske få kigget på blodtrykket.
Jeg synes du virker lidt tyndhudet - et udråbstegn er et ganske almindelig tegn i det danske skriftsprog - jeg forstår godt dine tidligere udsagn om min fremtoning, hvis dette kan støde dig ... men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.
Igen apropos dine tidligere bemærkninger om min fremtoning ... hører det til "god tone", at sige som du gør om andres blodtryk ... mit blodtryk fejler absolut intet ... ja, her ville jeg jo så have sat et udråbstegn, men det vil jeg undlade for ikke at støde dig unødigt ! (ups)
Men tilbage til det faglige ... du skriver at jeg skal installere "numlockx" - men hvordan er't lige man gør det ?
Jeg er jo novice i dette system, som du helt sikkert allerede ved.
Mvh
KSor, Århus V
KSor, Århus V
-
- IRC nickname: How to be me
ksor skrev:AJenbo skrev:Jeg syndes du skal skruge lidt ned for brugen af udråbstegn, eller måske få kigget på blodtrykket.
Jeg synes du virker lidt tyndhudet - et udråbstegn er et ganske almindelig tegn i det danske skriftsprog - jeg forstår godt dine tidligere udsagn om min fremtoning, hvis dette kan støde dig ... men sådan er vi jo heldigvis så forskellige.
Igen apropos dine tidligere bemærkninger om min fremtoning ... hører det til "god tone", at sige som du gør om andres blodtryk ... mit blodtryk fejler absolut intet ... ja, her ville jeg jo så have sat et udråbstegn, men det vil jeg undlade for ikke at støde dig unødigt ! (ups)
Men tilbage til det faglige ... du skriver at jeg skal installere "numlockx" - men hvordan er't lige man gør det ?
Jeg er jo novice i dette system, som du helt sikkert allerede ved.
Tryk på numlockx i Ajenbos indlæg, det er et link
Når lejligheden byder sig.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Måske virker apt-links ikke i lubuntu?
PS: Er der noget galt med "Citér"-knappen i forum?
PS: Er der noget galt med "Citér"-knappen i forum?
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
edit
Senest rettet af Ivan 28. apr 2014, 16:31, rettet i alt 1 gang.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
Manjaro på hjemmerullet pc.
-
>> Kurt
Jeg troede også det var et link, men der sker jo ikke noget ved hverken 1 eller 2 klik, ej heller H-klik og åbn, sååå ... jeg ved ikk' lige, hvad der er galt her.
>> zop
Jeg bruger en anden maskine med W7 og Chrome til at poste i dette forum - Crome fordi der forleden manglede flere knapper i forum i IE, men de er der godt nok i dag !
Der synes at være RIGTIG mange fejlkilder, når man har med dette forum at gøre, men ... take it or leave it, synes at være mottoet )
Jeg troede også det var et link, men der sker jo ikke noget ved hverken 1 eller 2 klik, ej heller H-klik og åbn, sååå ... jeg ved ikk' lige, hvad der er galt her.
>> zop
Jeg bruger en anden maskine med W7 og Chrome til at poste i dette forum - Crome fordi der forleden manglede flere knapper i forum i IE, men de er der godt nok i dag !
Der synes at være RIGTIG mange fejlkilder, når man har med dette forum at gøre, men ... take it or leave it, synes at være mottoet )
Mvh
KSor, Århus V
KSor, Århus V
-
Ivan skrev:zob har ret, apt link virker ikkie som standard i Lubuntu, det vil sige at man bliver spurgt om hvad man vil åbne det med.
Jeg kan ikke lige huske hvor det ligger det program, det hedder vistnok apturl.
giver hermed en anden løsning til ksor, kopier koden i lxterminal, og numlockx bliver installeret.Kode: Vælg alt
sudo apt-get install numlockx
OK, nu begynder jeg at fatte lidt - I tror jeg sidder og prøver at få tingene til at virke OG kommunikere i forum samtidig på Lubuntu maskinen ... nej. min livline ud til forum er på en W7 maskine gennem Chrome - det andet ville vist svare til at reparere flyet samtidigt med, at man flyver i det
Mvh
KSor, Århus V
KSor, Århus V
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Nu forstår jeg også. Du var slet ikke på den maskine du prøver at reparere. For mig er logikken mere noget i retning af at det svarer til at forsøge at styre et fly til landing mens man sidder i cockpittet på et helt andet fly. Men sådan ser vi så forskelligt på det
-
- Admin
Når du ikke skriver andet end at du har Lubuntu er det svært for os at regne ud at du faktisk sider på en helt anden maskine med W7...
Ja, det er et almindeligt tegn. For nogle mennesker falder det også naturligt at råbe af andre., men det er bare ikke altid den bedste måde at kommunikere på.
Min kommentar om blodtryk var selv følgelig ment humoristisk, beklager hvis du tog det personligt. Jeg vil vælge at se dit svar på samme måde, ellers ville jeg jo tro du forsøgte at være provokerende...
Jeg ville da gerne se på at løse det, men når ikke Microsoft tilbyder en udgave af IE til Linux kan jeg ikke undersøge problemet. Andre er også velkommen til at indsende en rettelse på GitHub eller udpege hvad fejlen er. Så jeg syndes bestemt ikke vi er afvisende over for problemet, vi kan blot ikke gøre noget ved det som tingende er.
ksor skrev:Jeg synes du virker lidt tyndhudet - et udråbstegn er et ganske almindelig tegn i det danske skriftsprog
Ja, det er et almindeligt tegn. For nogle mennesker falder det også naturligt at råbe af andre., men det er bare ikke altid den bedste måde at kommunikere på.
ksor skrev:Igen apropos dine tidligere bemærkninger om min fremtoning ... hører det til "god tone", at sige som du gør om andres blodtryk ... mit blodtryk fejler absolut intet ... ja, her ville jeg jo så have sat et udråbstegn, men det vil jeg undlade for ikke at støde dig unødigt ! (ups)
Min kommentar om blodtryk var selv følgelig ment humoristisk, beklager hvis du tog det personligt. Jeg vil vælge at se dit svar på samme måde, ellers ville jeg jo tro du forsøgte at være provokerende...
ksor skrev:Jeg bruger en anden maskine med W7 og Chrome til at poste i dette forum - Crome fordi der forleden manglede flere knapper i forum i IE, men de er der godt nok i dag !
Jeg ville da gerne se på at løse det, men når ikke Microsoft tilbyder en udgave af IE til Linux kan jeg ikke undersøge problemet. Andre er også velkommen til at indsende en rettelse på GitHub eller udpege hvad fejlen er. Så jeg syndes bestemt ikke vi er afvisende over for problemet, vi kan blot ikke gøre noget ved det som tingende er.
-
zob skrev:Nu forstår jeg også. Du var slet ikke på den maskine du prøver at reparere. For mig er logikken mere noget i retning af at det svarer til at forsøge at styre et fly til landing mens man sidder i cockpittet på et helt andet fly. Men sådan ser vi så forskelligt på det
Jamen, det er der til gengæld ikke nogle problemer i - det gøres næsten hver dag )
Mvh
KSor, Århus V
KSor, Århus V
-
Ivan skrev:zob har ret, apt link virker ikkie som standard i Lubuntu, det vil sige at man bliver spurgt om hvad man vil åbne det med.
giver hermed en anden løsning til ksor, kopier koden i lxterminal, og numlockx bliver installeret.Kode: Vælg alt
Mit første svar på dette gik åbenbart tabt !
Jeg går ind i XTERM, jeg tror det er det, du mener med lxterminal - men jeg kan sagtens være forkert på den.
Den gennemfører noget, men meddeler, at
"numlockx er i forvejen den nyeste version"
hvorefter der kommer lidt statistik.
Numlock bliver heller ikke sat ON efter re-boot, men der er jo heller ikke sket noget med kommandoen.
Mvh
KSor, Århus V
KSor, Århus V
-
UPS, jeg fandt også et andet sted, hvor der faktisk ER en "lcterminal", som du skriver, men desværre samme resultat.
Mvh
KSor, Århus V
KSor, Århus V
-
- Geografisk sted: Rudkøbing
Edit
Senest rettet af Ivan 28. apr 2014, 16:32, rettet i alt 1 gang.
Arch på Toshiba Satellite C660-1NT og Acer Aspire One 532h
-
- Admin
xterm og lxterminal er to programmer der gør det samme, giver dig adgang til terminalen. Når den skriver som den gør er det pga. du i forvejen har fået installeret programmet.
Bliver num lock slået til på tastaturet hvis du i terminalen prøver at køre denne:
Hvis ja så tror jeg Ivan's svar er løsningen.
Bliver num lock slået til på tastaturet hvis du i terminalen prøver at køre denne:
Kode: Vælg alt
numlockx
Hvis ja så tror jeg Ivan's svar er løsningen.