Har Ubuntu 14.04 på et andet drev.
Skal man i Ubuntu sætte div. drivere op som i win7?
Chipset osv??
Det lagger en del, musen kører nærmest i slowmotion.
Nvidia-driveren er sat op med 303 driveren. Regner med at BF3 og 4 kan spilles på Ubuntu!!
På forhånd tak.
Chipset og andre drivere?
-
- IRC nickname: FrankW
- Geografisk sted: Odense SV
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: Chipset og andre drivere?
Linux indeholder de fleste drivere så det ikke er nødvendigt at sætte dem op. Men proprietære drivere som eks Nvidia og AMD er nødvendige at aktiver selv.
BF undersøtter ikke Linux, men det kan lade sig gøre at køre en del spil og programmer fra Windows via Wine, det koster dog ofte lidt hastighed for computeren at oversætte kaldende, særligt hvis spillet er skrevet til DirectX.
Jeg kan ikke lige finde nogle test resultater fra BF4, men BF3 ser ikke ud til at fungere særlig godt:
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=13626
Nvidia 303 driveren er efterhånden lidt gammel og jeg kan ikke helt se hvilken udgave af Ubuntu den skulde være kommet med, men det må være noget i retningen af 11.10, du bør opgradere dit system til 14.04 hvor standart driveren er 331 og der også er en nyre udgave af Wine tilgængelig.
BF undersøtter ikke Linux, men det kan lade sig gøre at køre en del spil og programmer fra Windows via Wine, det koster dog ofte lidt hastighed for computeren at oversætte kaldende, særligt hvis spillet er skrevet til DirectX.
Jeg kan ikke lige finde nogle test resultater fra BF4, men BF3 ser ikke ud til at fungere særlig godt:
http://appdb.winehq.org/objectManager.php?sClass=application&iId=13626
Nvidia 303 driveren er efterhånden lidt gammel og jeg kan ikke helt se hvilken udgave af Ubuntu den skulde være kommet med, men det må være noget i retningen af 11.10, du bør opgradere dit system til 14.04 hvor standart driveren er 331 og der også er en nyre udgave af Wine tilgængelig.