opgradering til ubuntu 14.04

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
heru

opgradering til ubuntu 14.04

Indlæg af heru »

Hej venner! Jeg glemmer altid, det giver problemer, som I sikkert kan løse.
Jeg ser, at jeg mangler Adobe flash player plugin v. 11.2 og den findes i følge maskinen ikke i nuværende software sources. Hvordan finder jeg nu den?

Min netbank kræver Java (TM) plugin. Jeg finder download sitet. Der spørges til Linux RPM på 31,5 mb eller Linux filesize 46,1 mb. Hvad skal jeg vælge??

Der kommer nok flere spørgsmål, men tak på forhånd for jeres svar.
Jeg ville synes, det var en god idé, hvis der lå en lille vejledning, som man kunne bruge, når man opgraderede de extra programmer, som f.eks. Java og flash player. Riv nu ikke hovedet af mig, hvis den allerede findes.
Med venlig hilsen Henning
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

Re: opgradering til ubuntu 14.04

Indlæg af Blueeyez »

Installer synaptic via ubuntu software center.

I synaptic søger du efter icedtea-7-plugin (til nem-id) derefter kan du søge efter flash os (kan ikke huske navnet, men har da selv gjort følgende for lang tid siden..
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

heru skrev:Hej venner! Jeg glemmer altid, det giver problemer, som I sikkert kan løse.
Jeg ser, at jeg mangler Adobe flash player plugin v. 11.2 og den findes i følge maskinen ikke i nuværende software sources. Hvordan finder jeg nu den?

Min netbank kræver Java (TM) plugin. Jeg finder download sitet. Der spørges til Linux RPM på 31,5 mb eller Linux filesize 46,1 mb. Hvad skal jeg vælge??

Der kommer nok flere spørgsmål, men tak på forhånd for jeres svar.
Jeg ville synes, det var en god idé, hvis der lå en lille vejledning, som man kunne bruge, når man opgraderede de extra programmer, som f.eks. Java og flash player. Riv nu ikke hovedet af mig, hvis den allerede findes.
Med venlig hilsen Henning

Hvilken udgave af Ubuntu kører du med?
Når lejligheden byder sig.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Java:
icedtea-7-plugin

Flash:
flashplugin-installer

Kurt Christensen skrev:Hvilken udgave af Ubuntu kører du med?

Det er jo nok 14.04 som der står i titlen ;)
heru

Indlæg af heru »

Mange tak for jeres hjælp. Det hjalp og jeg har taget en note, så jeg næste gang kan huske det.
Venlig hilsen
Henning