Hej
Jeg kan se, at der mulighed for at skifte mellem to skriveborde, men hvordan fungerer det?
Er der en, der vil prøve at forklare lidt om det??
Hvordan bruger man de to skriveborde. (Løst)
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Hvordan bruger man de to skriveborde. (Løst)
Senest rettet af karl 29. nov 2009, 16:18, rettet i alt 1 gang.
Dell Ubuntu 24.04
-
- IRC nickname: eitreach
- Geografisk sted: København
Re: Hvordan bruger man de to skriveborde.
Der er mulighed for at bruge langt mere end to - alt efter behov.
Jeg har som regel fire - to vertikalt og to horisontalt, som jeg så bruger til forskellige ting. Hvis du højreklikker på toppen af et vindue, vil du se nogle muligheder angående såkaldte "Arbejdsområder", som du så kan flytte vinduer til eller fra.
Hvis du bruger Compiz (Skrivebordseffekter) bliver det for alvor spændende - så kan du trække vinduer mellem dine arbejdsområder.
Jeg har som regel fire - to vertikalt og to horisontalt, som jeg så bruger til forskellige ting. Hvis du højreklikker på toppen af et vindue, vil du se nogle muligheder angående såkaldte "Arbejdsområder", som du så kan flytte vinduer til eller fra.
Hvis du bruger Compiz (Skrivebordseffekter) bliver det for alvor spændende - så kan du trække vinduer mellem dine arbejdsområder.
"A Narn heavy cruiser?!"
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
Fornuftig opførsel: faq.php#f00
Guide til ooh shiny: viewtopic.php?f=11&t=2189
Guide til 3d-effekter: viewtopic.php?f=11&t=4393
-
- Geografisk sted: Århus N
Du skal forestille dig skrivebordene, som hvis du havde to skriveborde på dit arbejde i stedet for blot ét: Altså mere plads til forskellige programmer og lignende. Det er utrolig smart og simpelt - klart en af mine favoritfunktioner ved Linux.
Hvis du vil have flere skriveborde, kan du højreklikke nede i højre hjørne og vælge "Indstillinger". Jeg foretrækker selv at have fire; de kan ovenikøbet tillægges forskellige navne (fx "Arbejde", "Surfing", "Sjov" og "Blandet")
Hvis du vil have flere skriveborde, kan du højreklikke nede i højre hjørne og vælge "Indstillinger". Jeg foretrækker selv at have fire; de kan ovenikøbet tillægges forskellige navne (fx "Arbejde", "Surfing", "Sjov" og "Blandet")
-
- Geografisk sted: Svendborg
Hej.
Jeg har leget lidt med KDE og her kan man give de forskellige skriveborde individuelle baggrunde. Kan det lade sig gøre i gnome? og i så fald hvordan?
-Eskil
Jeg har leget lidt med KDE og her kan man give de forskellige skriveborde individuelle baggrunde. Kan det lade sig gøre i gnome? og i så fald hvordan?
-Eskil
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
Så vidt jeg ved, kan det ikke gøres igennem GNOME. Men Compiz kan tegne forskellige baggrunde per skrivebord. Det kræver dog 0.6.2+ hvis du har planer om, at have ikoner på skrivebordet.
Der eksisterer også et program der hedder Wallpapoz. Det ændrer baggrunden ift. nogle kriterier du har sat. Der er dog et lille opdateringsproblem, så baggrunden skifter først efter et par sekunder. Man kan også sætte Wallpapoz til at skifte efter tid.
Jeg har ikke lige nogle links til guides mm. lige på hånden, men en hurtig søgning på Google, burde give dig nogle resultater.
Der eksisterer også et program der hedder Wallpapoz. Det ændrer baggrunden ift. nogle kriterier du har sat. Der er dog et lille opdateringsproblem, så baggrunden skifter først efter et par sekunder. Man kan også sætte Wallpapoz til at skifte efter tid.
Jeg har ikke lige nogle links til guides mm. lige på hånden, men en hurtig søgning på Google, burde give dig nogle resultater.
-
- Geografisk sted: Århus N
-
- Geografisk sted: Svendborg
Tak for det.
Wallpapoz virker, men det er ikke så gennemført som på KDE. Der kan man også se billederne i de små firkanter på panelet, det er super fedt. Og ja, opdateringshastigheden er ikke optimal... Men men kan jo ikke få det hele.
-Eskil
Wallpapoz virker, men det er ikke så gennemført som på KDE. Der kan man også se billederne i de små firkanter på panelet, det er super fedt. Og ja, opdateringshastigheden er ikke optimal... Men men kan jo ikke få det hele.
-Eskil
-
- Geografisk sted: Fredericia
ved at trykke [Ctrl]+[Alt]+ pil frem og tilbage kan du skifte mellem skrivebordene.
Så kan man udnytte at man nogle programmer liggende på det andet skrivebord.
Reelt set er det bare en avanceret [ALT] + [TAB] funktion.
Nu vi er ved det. Kan man give hvert skrivebord sine egne skrivebordsikoner??????
Så kan man udnytte at man nogle programmer liggende på det andet skrivebord.
Reelt set er det bare en avanceret [ALT] + [TAB] funktion.
Nu vi er ved det. Kan man give hvert skrivebord sine egne skrivebordsikoner??????
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
"It's always easy if you know how to do it."
Kører LTS udgaverne.
-
- Geografisk sted: Ryslinge, Fyn
Tak for hjælpen. Nu har jeg nok til komme videre selv.
Dell Ubuntu 24.04
-
- IRC nickname: Don_S
- Geografisk sted: Melby, Nordsjælland
thj01 skrev:Nu vi er ved det. Kan man give hvert skrivebord sine egne skrivebordsikoner??????
Så vidt jeg er kommet frem til: Nej. Det er vist en fejl fra GNOME siden. Jeg har søgt rundt omkring, og det nærmeste jeg er kommet til, er Screenlets, der ikke behøver at "sticke" til alle desktops.
Men det er ikke noget jeg har undersøgt så meget. Jeg er ikke selv så meget for at have ikoner på skrivebordet.
-
- Geografisk sted: Fredericia
ØV
Forfatter til Ubuntuguiden: http://www.vidas.dk/guides/ubuntuguiden.html
Kører LTS udgaverne.
Kører LTS udgaverne.