Advarsel java og 14.04 beta

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
mbjornbak
IRC nickname: mbh
Geografisk sted: København

Re: Advarsel java og 14.04 beta

Indlæg af mbjornbak »

Her er hvad,der i dag- mandag- fortælles på hjmmesiden
mbjornbak
-------------------------------------------------------------

Oracle Java Installer Conflicting With Apt Bug Fixed [Ubuntu 14.04]

Written by Andrew | Date: Monday, April 07, 2014 | 1 Comment | Tags: fix, Java, oracle, ubuntu
Oracle Java

Ubuntu 14.04: apt was updated recently and it broke the Oracle Java 6, 7 and 8 installers available in the WebUpd8 Java PPA. I updated the package this morning so the bug should be fixed.

So if upgrading apt removed Oracle Java, you'll now be able to install it back in Ubuntu 14.04. Make sure you run "sudo apt-get update" before trying to install it though! For how to install Oracle Java in Ubuntu, see:

Install Oracle Java 7 in Ubuntu via PPA Repository
Install Oracle Java 8 In Ubuntu Via PPA Repository

Thanks to everyone who notified me about this issue and sorry for the delay!
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

du skal self. pege på den egentlige fil som du har hentet "apt.deb" var bare et illustrativt navn jeg kom med. Den rigtige fil vil hede noget i stil med "apt_0.9.15.4ubuntu4_amd64.deb" alt efter hvilken du har hentet og hvor du har gemt den.

Beklager jeg glemte sudo.
Brugeravatar
Kurt Christensen
IRC nickname: How to be me

Indlæg af Kurt Christensen »

AJenbo skrev:du skal self. pege på den egentlige fil som du har hentet "apt.deb" var bare et illustrativt navn jeg kom med. Den rigtige fil vil hede noget i stil med "apt_0.9.15.4ubuntu4_amd64.deb" alt efter hvilken du har hentet og hvor du har gemt den.

Beklager jeg glemte sudo.

Sådan :twisted:

Kode: Vælg alt

sudo dpkg -i apt_0.9.15.4ubuntu4_amd64.deb

og så denne

sudo apt-get install apturl nautilus-share python3-software-properties software-center software-properties-common software-properties-gtk ubuntu-extras-keyring ubuntu-gnome-desktop ubuntu-minimal unattended-upgrades

så sker dette

kurt@kurt-Compaq-Presario-CQ70-Notebook-PC:~$ sudo dpkg -i apt_0.9.15.4ubuntu4_amd64.deb
[sudo] password for kurt:
Vælger tidligere fravalgt pakke apt.
(Læser database ... 452551 filer og kataloger installeret i øjeblikket.)
Preparing to unpack apt_0.9.15.4ubuntu4_amd64.deb ...
Unpacking apt (0.9.15.4ubuntu4) ...
Sætter apt (0.9.15.4ubuntu4) op...
Processing triggers for man-db (2.6.6-1) ...
Processing triggers for libc-bin (2.19-0ubuntu3) ...
kurt@kurt-Compaq-Presario-CQ70-Notebook-PC:~$ sudo apt-get install apturl nautilus-share python3-software-properties software-center software-properties-common software-properties-gtk ubuntu-extras-keyring ubuntu-gnome-desktop ubuntu-minimal unattended-upgrades
Indlæser pakkelisterne... Færdig
Opbygger afhængighedstræ       
Læser tilstandsoplysninger... Færdig
Du kan muligvis rette det ved at køre »apt-get -f install«:
Følgende pakker har uopfyldte afhængigheder:
 apt : Ødelægger: sun-java6-jdk
 ubuntu-gnome-desktop : Afhængigheder: dconf-editor men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: fonts-cantarell men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gdm men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gjs men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-backgrounds men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-color-manager men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-documents men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-icon-theme-extras men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-icon-theme-full men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-online-accounts men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-shell men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-shell-extensions men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-sushi men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-themes-standard men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gnome-tweak-tool men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: gvfs-backends-goa
                        Afhængigheder: itstool men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: libnss-myhostname men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: mutter men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: tracker men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: ubuntu-gnome-default-settings men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: yelp-tools men den bliver ikke installeret
                        Afhængigheder: zsync men den bliver ikke installeret
                        Anbefalede: deja-dup-backend-cloudfiles men den bliver ikke installeret
                        Anbefalede: deja-dup-backend-s3 men den bliver ikke installeret
                        Anbefalede: evolution men den bliver ikke installeret
                        Anbefalede: libreoffice-style-tango men den bliver ikke installeret
                        Anbefalede: mcp-account-manager-goa men den bliver ikke installeret
                        Anbefalede: plymouth-theme-ubuntu-gnome-logo men den bliver ikke installeret
                        Anbefalede: plymouth-theme-ubuntu-gnome-text men den bliver ikke installeret
E: Uopfyldte afhængigheder. Prøv »apt-get -f install« uden pakker (eller angiv en løsning).
kurt@kurt-Compaq-Presario-CQ70-Notebook-PC:~$

kørte så som foreslået

sudo apt-get -f install

der skete en masse
kørte så denne igen

sudo apt-get install apturl nautilus-share python3-software-properties software-center software-properties-common software-properties-gtk ubuntu-extras-keyring ubuntu-gnome-desktop ubuntu-minimal unattended-upgrades

Og så skete der rigtig meget :twisted:
Når lejligheden byder sig.
Brugeravatar
Kurt Christensen

Nu fik jeg mit softwarecenter tilbage, men den valgte at installere en anden temapakke jeg har downloadet før :evil:
Hvilken kommando skal jeg køre for at få Ubuntus normale temaer tilbage?
Brugeravatar
Kurt Christensen

Kurt Christensen skrev:Nu fik jeg mit softwarecenter tilbage, men den valgte at installere en anden temapakke jeg har downloadet før :evil:
Hvilken kommando skal jeg køre for at få Ubuntus normale temaer tilbage?

Nå det var bare at bruge Tilpasningsværktøj fra softwarecenteret.
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Fedt det var ikke så svært som jeg hade frygtet :)