ubuntu 12.04
I terminal giver sudo apt-get update
denne melding
W: Duplicate sources.list entry http://archive.canonical.com/ubuntu/ precise/partner i386 Packages (/var/lib/apt/lists/archive.canonical.com_ubuntu_dists_precise_partner_binary-i386_Packages)
Hvad betyder det?
Hvis det drejer sig om at afmarkere en source i other software, hvilken skal
jeg vælge?
Tak.
sudo apt-get update giver en software source fejlmelding
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
Re: sudo apt-get update giver en software source fejlmelding
Problemet er at den samme kilder står 2 gange på listen så se efter en der er der mere end en gang og fjern den ene
Tak for svar.
De her sources er markeret
1 canonical partners software packaged by canonical for their partners
2 canonical partners added by software-center packaged by canonical for their partners
De hedder ikke helt det samme, men kan de være identiske?
Hvis jeg skal afmarkere en af dem, hvilken?
Der er også en source, der hedder independent (source code) provided by third-party software developers.
I dette forum har jeg fået at vide, at jeg skal afmarkere alle source code sources. Skal jeg også afmarkere denne?
independent provided by third-party software developers er også markeret.
De her sources er markeret
1 canonical partners software packaged by canonical for their partners
2 canonical partners added by software-center packaged by canonical for their partners
De hedder ikke helt det samme, men kan de være identiske?
Hvis jeg skal afmarkere en af dem, hvilken?
Der er også en source, der hedder independent (source code) provided by third-party software developers.
I dette forum har jeg fået at vide, at jeg skal afmarkere alle source code sources. Skal jeg også afmarkere denne?
independent provided by third-party software developers er også markeret.
-
- Redaktør
- Geografisk sted: København
Det er egentlig lidt forvirrende. I øjeblikket (som må være en overgangsperiode) er dine sources registreret to forskellige steder. I følgende fil (gammel metode):
Og i følgende mappe (ny metode):
Jeg håber der er nogen der retter mig hvis jeg tager fejl. Det er viden jeg har sjusset mig frem til. Jeg har ikke rigtig ledt efter dokumentation.
Kode: Vælg alt
cat /etc/apt/sources.list
Og i følgende mappe (ny metode):
Kode: Vælg alt
ls -a /etc/apt/sources.list.d/
Jeg håber der er nogen der retter mig hvis jeg tager fejl. Det er viden jeg har sjusset mig frem til. Jeg har ikke rigtig ledt efter dokumentation.
-
- Admin
- IRC nickname: AJenbo
- Geografisk sted: Vanløse, København
@gtr: Det er ligemeget hvilken af dem du vælger at afmarkere, det resultere i det samme.
Du behøves ikke afmarkere source code, det gøre opdaterings processen lidt hurtigere, men du mister muligheden for selv at compile programmer.
@zob det er heller ikke noget jeg ved med sikkerhed, men standart kilder ligger i filen og ppa's bliver lagt i mappen.
Du behøves ikke afmarkere source code, det gøre opdaterings processen lidt hurtigere, men du mister muligheden for selv at compile programmer.
@zob det er heller ikke noget jeg ved med sikkerhed, men standart kilder ligger i filen og ppa's bliver lagt i mappen.
Tak for svar.
Jeg slettede en af pakkerne, og fejlmeldingen stoppede.
Jeg slettede en af pakkerne, og fejlmeldingen stoppede.
-
- Geografisk sted: Ugelbølle ved Aarhus
gtr skrev:ubuntu 12.04
I terminal giver sudo apt-get update
denne melding
W: Duplicate sources.list entry http://archive.canonical.com/ubuntu/ precise/partner i386 Packages (/var/lib/apt/lists/archive.canonical.com_ubuntu_dists_precise_partner_binary-i386_Packages)
Hvad betyder det?
Hvis det drejer sig om at afmarkere en source i other software, hvilken skal
jeg vælge?
Tak.
Jeg har haft samme melding på min stationære i nogen tid, men når jeg opdaterer uden at bruge terminalen,
har jeg ikke set fejlen.
Det undrer mig, hvordan det er opstået, men jeg har ikke gjort noget ved det, da jeg geninstallerer med 14.04 om lidt...
I aftes fik jeg en bedre stationær op at køre med 12.04 lts.
Nu da Windows XP er døden nær, har jeg været heldig at få en PC, der er skrottet,
da det ikke kan betale sig at ofre en ny Windows licens på den.
De skulle bare vide, at den er bedre end da den var ny, da den nu har Ubuntu.
// Henning