compiz settings og min mus.

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter
IRC nickname: Blueeyez

compiz settings og min mus.

Indlæg af Blueeyez »

Hej,

Jeg bruger compiz-settings til zoom, men er stødt på et problem.

Jeg har en bærbar med intel grafikkrot og en stationær med et Nvidia grafikkort.

Hvis jeg zoomer ind og skal over i venstre menu/top menu i Ubuntu eller klikker på windows logo tasten (søgefunktionen i Ubuntu), så er min mus i baggrunden, men kun på min stationær. På min bærbar eksisterer dette problem ikke.

Jeg er ikke en linux haj og bruger Ubuntu 13.10 fordi denne zoom funktion er letvægtigere og bedre end hvad windows kan tilbyde.

Er det iøvrigt muligt at få menuerne til IKKE at sidde fast på skærmen (Når man bevæger sig rundt på skærmen) for et problem jeg har med det er at ikoner og "knapper, ikoner mm" ikke bliver forstørret (Kunne forestille mig at det er fordi compiz-settings ikke er helt tilpasset Unity, men kunne jo være det kunne ændres et finurligt sted :)
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
* Asustor nas: AS-202T, AS-202TE & AS-604T
https://linuxviden.dk
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: compiz settings og min mus.

Indlæg af AJenbo »

Hvilken driver bruger du på den stationære?

Får står ikke den sidste del, måske du kunne vise et billed af det.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter

Indlæg af Blueeyez »

Har vedlagt filer med kommentare og som du kan se er venstre menu og top menuen på skærmen selv når jeg zoomer ind, hvilket er ret upraktisk da de jo ikke bliver mere synlige af det.
Vedhæftede filer
Billed af driver jeg anvender og de muligheder der er.
Billed af driver jeg anvender og de muligheder der er.
screen1390.png (153.58 KiB) Vist 426 gange
Musen er bag ikonet som er markeret op hvor den burde være foran / ovenpå
Musen er bag ikonet som er markeret op hvor den burde være foran / ovenpå
screen1389.png (561.62 KiB) Vist 426 gange
* Linux Ubuntu 16.04 64 bit - I3, 4 GB DDR3 1600Mhz, intel 7260AC dual band wifi, Samsung EVO 850 250 GB SSD. - Abook Z510
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Indlæg af AJenbo »

Problemet er at Ubuntu Unity ikke arbejder godt sammen med compiz zoom, den bliver først tegnet efter der er blevet zoomet.

Mht til musse problemet ville jeg prøve at se om det fungere med Nouveau driveren, men det kan godt give en masse andre problemer hvis ikke den køre ordentlig med dit kort.
Brugeravatar
Blueeyez
Forfatter

Indlæg af Blueeyez »

Har lige prøvet og skifte driver, endte dog med en formatering, da Nvidia 173 gav sort skærm... og nouveu driveren gør det samme så snart jeg zoomer ind, men når jeg ikke er zoomet er musen foran som den skal (gælder alle driverne)