Nulstille desktop til default

Få hjælp til at sætte programmer eller funktioner op.
kmeriksen

Nulstille desktop til default

Indlæg af kmeriksen »

Jeg har nogle 12.04 LTS maskiner og ikke alle er lige vigtige. Bl.a. har jeg en der deler HDD med en XP installation og den kører ikke tit - hverken Ubuntu eller XP. Men engang da 12.04 var ny og jeg savnede Gnome 2 smed jeg MATE på som desktop. Men så blev jeg vant til unity og vil egentlig gerne af med MATE igen så jeg er klar til at opgradere til næste LTS om et par måneder.

Jeg er almindeligvis en habil Linux bruger og tror jeg kan en del, men at slippe af med MATE har vist sig at drille. Det bliver ikke bedre af at det ikke er en vigtig computer, så jeg har brugt 10-15 minutter hist og her over nogle måneder og har derfor ingen ide om hvad jeg egentlig har prøvet.

Var det ikke for XP installationen nukede jeg bare 12.04 LTS og startede forfra, men risikoen for at også skulle reinstallere XP (og opdatere - dages arbejde...) lokker ikke.

Er der en "silver bullet" til en ren 12.04 desktop?
AJenbo
Admin
IRC nickname: AJenbo
Geografisk sted: Vanløse, København

Re: Nulstille desktop til default

Indlæg af AJenbo »

Det burde ikke være det store problem at geninstallere og sætte ext4 paritionen til at blive formateret, det vil 99% svare til hvad du gjode da du installerede bortset fra at den denne gang ikke skrumper XP partitionen og at du skal vælge Ubuntu partitionen manuelt.
Claus Henriksen
Forfatter
Geografisk sted: Christianshavn

Re: Nulstille desktop til default

Indlæg af Claus Henriksen »

Angående det at være "klar til at opgradere":
En opgradering er IMO altid hurtigst og sikrest ved at bruge metoden: backup {home, pakkeliste}, geninstallation på samme partitioner, restore.
Claus Gårde Henriksen / Jeg bruger ikke Ubuntu / Debian Stable 12